אסיר ציון לשעבר יהונתן פולארד הגיע הבוקר (רביעי) לביקור בגבעת רמת מגרון על רקע צו ההרחקה המנהלי שהוצא כנגד תושב הגבעה אלישע ירד, וביקש לחזק את משפחתו ויתר התושבים. במהלך הביקור תקף פולארד את הממשלה: "אני המום שהממשלה הזו אימצה את שיטות הפעולה האלה, אם לרה"מ היה קמצוץ של לאומיות הוא היה אוסר על השימוש בצווי גירוש כאלו".

גינויים לדבריו של אלישע ירד שטען שלירוק על נוצרים זהו "מנהג יהודי עתיק"

פולארד נפגש עם תושבי הגבעה, ביניהם כאמור משפחתו של ירד שהתגורר במקום והורחק מיהודה ושומרון בצו מנהלי בידי אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס.

עוד אמר פולארד בביקורו: "נצטווינו ליישב את הארץ שה' נתן לנו. אני מאמין שעד שכל המושג הזה של הרחקת יהודים מיהודה ושומרון יפסק, לאף ממשלה, כולל הנוכחית, אין את הלגיטימציה לטעון שהם מייצגים, פוליטית וחקיקתית, את העם היהודי".

בהמשך דבריו פנה פולארד אל נועה, אשתו של אלישע ירד: "האישה האמיצה הזו מגנה על אדמותינו. המעט שראש הממשלה יכול לעשות הוא להחזיר לה את בעלה ולתת להם ליישב ביחד את ארצנו. אני מזועזע לגמרי שבעלה של האישה הזו גורש מיהודה ושומרון. זו שיטה שהבריטים השתמשו בה בקביעות בתקופת קום המדינה פה בארץ ישראל. ואני המום, עצוב ונגעל מזה שהממשלה הזו אימצה את השיטות שבהן השתמשו הכובשים האימפריאליסטים שלנו", תקף.

פולארד בגבעת רמת מגרון (צילום: שימוש חופשי)
פולארד בגבעת רמת מגרון (צילום: שימוש חופשי)

"אני חושב שאם לראש הממשלה שלנו היה קמצוץ של לאומיות בתוכו, של גאווה יהודית בתוכו, הוא היה אוסר על השימוש בצוי הגירוש ומונע מזה לקרות. בעלה של האישה הזו חף מפשע", הוסיף.