סערת היריקות בירושלים: בצל התגברות התופעה והביזוי כלפי נוצרים בירושלים, דיע אבו נסאר, דובר הכנסיות הקתוליות בארץ, התראיין הבוקר (רביעי) לגל"צ וסיפר כי "זה הגיע לכל העולם, עד הבוס הגדול, האפיפיור מעודכן בכל תקרית, הוא זועם".

השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים ציינה: "בזמן שהמשלחות הלאומיות שלנו מחכות בקוצר רוח לצעדת ירושלים שתיערך היום, שבה יצעדו ברחובות הבירה כדי להביע הזדהות עם ישראל, השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים מבקשת להביע את תודתה לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרבנים הראשיים לישראל – הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, ומנהיגים נוספים על תמיכתם הבלתי מתפשרת בחופש הדת במדינה והסתייגותם הנחרצת ממעשים שנועדו להשפיל או לפגוע בנוצרים".

"אנחנו מודעים להיסטוריה הארוכה והכואבת של עוינות נוצרית כלפי העם היהודי. אך למרבה המזל, חל שינוי בעמדות הנוצריות הנוגעות לעם ישראל ולארצו בימינו. רובם המכריע של הישראלים שאנו פוגשים יודעים זאת וקיבלו אותנו שוב בחום בירושלים במהלך חג סוכות. אנו באמת מעריכים את היכולת להשתתף בשמחת החג הייחודי הזה עם חברינו היהודים ולא נירתע מלאהוב את עם ישראל ולעמוד לצדו".

קודם לכן, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס לתופעה ואמר: "זה לא נכון, זה לא ראוי, זאת לא הדרך הנכונה זה מכוער ומגעיל. אבל אל תתנהגו כאילו זאת נורמה. ישראל מאוד בטוחה לתיירות נוצרית יש חופש דת במדינה בניגוד למדינות השכנות שלנו, יש לנו כאן מדינה נפלאה". בריאיון לכאן רשת ב' הוסיף: "כשבעבר אמרתי שזה מנהג יהודי קדום, הייתי עורך דין שגונן על המיוצגות שלו, נערות שירקו על מנזר", הוסיף. "הייתי סבור שלא צריך לעצור ילדים, אלא להתמודד דרך חינוך והסברה". 

אמש, התחוללה סערה לאחר שאיש הימין אלישע ירד כתב צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "זמן טוב להזכיר שהמנהג לירוק ליד כמרים או כנסיות הוא מנהג יהודי עתיק ורב שנים". ירד הוסיף: "יש בהלכה אפילו ברכה מיוחדת כשרואים כנסייה "שנתן ארך אפיים לעוברי רצונו" - ברכה שבאה להלל את הקב"ה שמבליג על מעשיהם הרעים של עובדי העבודה הזרה ולא מעניש אותם באופן מיידי. אולי בהשפעת התרבות המערבית קצת שכחנו מה היא הנצרות, אבל דומני שמליוני היהודים שעברו בגלות מסעות צלב, עינויי אינקווזיציה, עלילות דם ופוגרומים המוניים - לעולם לא ישכחו. הנה מה שכתב הרב קוק בספרו "ערפלי טוהר" על בתי התפילה הנוצרים בעירו".

בתגובה לכך הרב הראשי לישראל לאו ביקש להבהיר: "בחג סוכות היו מתפללים ומקריבים בבית המקדש לשלומם של 70 אומות העולם. גם אנו נמשיך להתפלל לטובתם ולכבד את כל העמים הבאים לכבד את עיר הקדש ירושלים. אני מגנה בכל תוקף פגיעה בכל אדם ובכל מנהיג דת. תופעות פסולות אלו וודאי שאין לייחס להם כל קשר להלכה היהודית".