לפני כשבוע, במהלך יום הכיפורים, אירע עימות בין מתפללים לפעילי מחאה, בכיכר דיזנגוף, עקב רצון המתפללים להפריד בין גברים לנשים. אותו אירוע עורר סערה ציבורית והביא לביקורת כלפי אנשי המחאה. נדב גלאון, ממובילי המחאה נגד הרפורמה המשפטית, שוחח על כך היום (ראשון) עם אודי סגל וענת דוידוב ב־103fm.

"לכבד החלטת היועמ"שית": שר הפנים ארבל דורש לאשר קיום אירועים בהפרדה
גפני במתקפה על מתנגדי הרפורמה המשפטית: "זו מלחמת דת"

בפתח הראיון אמר: "הייתה כאן פרובוקציה מתוכננת ומאורגנת היטב של ארגון 'הראש היהודי'. האירוע לא משפיע על האג'נדה ועל כושר התמרון שלנו. אני לא חושב שהאירוע הזה יצר משבר, הוא יצר מתיחות אצלנו בפנים, היו חילוקי דעות. אחרי תשעה חודשים של מאבק כל כך נחוש ובלתי מתפשר שמתנהל בקצב ובטמפרטורה גבוהים מאוד זה בסדר שיהיו כאלה שמחזיקים בעמדה אחת ובאחרת".

האירועים בכיכר דיזנגוף בערב כיפור, צילום: אבשלום ששוני

עוד השיב על השאלה לאן המחאה נגד הרפורמה ממשיכה והאם היא תיעצר עם עצירת הממשלה את הרפורמה: "כל מה שקשור בחידוש החקיקה הדיקטטורית, כולנו מאוחדים בעמדה שצריך לעשות את הכול כדי לעצור את החקיקה, ולהביא לכך שהממשלה תגנוז את 250 חוקי הדיקטטוריה ועל זה לא תהיה פשרה. האירוע בכיפור יצר שיח בתוך המחאה, שזו כנראה הייתה הפעם הראשונה שנאלצנו להתמודד איתו. אנחנו יודעים להתמודד איתו ולהכיל אותו".

"עבר שבוע מאז, היה גם מכתב שכנראה יצא בניסוח שפגע באנשים, וחלק מהכותבים התנצלו והאירוע הזה באמת מאחורינו", המשיך. "אני מבטיח לכם שבעוד כשבועיים אתם תראו גם כמויות מוחים הרבה יותר גדולות במוצ"ש וגם בפעולות באמצע השבוע".