ד"ר אנוואר גרגש, היועץ הבכיר של שליט איחוד האמירויות, אמר היום (רביעי) בוועידת 'אל-מוניטור' המתקיימת בניו יורק, כי "הסכם הנורמליזציה עם ישראל הוא בעיקר הצלחה כלכלית, אך הוא עבר ימים קשים בגלל הממשלה הקיצונית בישראל". ד"ר גרגש התייחס גם למתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן והדגיש: "הבהרנו שלא נהיה חלק ביוזמות תקיפות נגדה".

בהמשך, היועץ הבכיר של שליט איחוד האמירויות התייחס גם לסוגיה הפלסטינית. לדבריו, "במשך שנים לפלסטינים היה צ'ק פתוח אצלנו, אך זה לא הניב דבר. המדיניות המסייעות ביותר לסוגיה הפלסטינית היו תמיד מצרים וירדן, בזכות העבדה שהן יכולות לשוחח עם ישראל. כעת, גם אנחנו שם, ואחד הקווים האדומים שלנו הוא שינוי הסטטוס קוו במקומות הקדושים".

מאז כינון הממשלה הנוכחית בישראל, איחוד האמירויות גינתה את ישראל מספר פעמים סביב עלייתם של שרים וחברי כנסת להר הבית. מוקדם יותר השנה, האמירתים גינו את עלייתו להר הבית של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. בהודעה רשמית של משרד החוץ האמירתי נכתב כי "אנו מגנים את כניסתו של השר הישראלי לשטחי מסגד אל-אקצא, כשהוא מלווה בכוחות ישראליים".

"עמדתנו בעניין ברורה ויש צורך לספק הגנה וביטחון למסגד ולהפסיק מיד את הפרובוקציות המסוכנות בו. אנו קוראים לישראל למנוע הסלמה ולא לנקוט בפעולות שעלולות להחמיר את המצב". עוד הדגישו האמירתים כי "אנו תומכים במאמצי השלום במזרח התיכון, ומתנגדים לכל הצעדים הלא-חוקיים שעלולים לפגוע בסיכוי להגיע לתרום שתי המדינות והקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67'", הוסיפו.