בלשכת ראש הממשלה עדכנו את מארגני הטקס לזכרו של יצחק רבין ז"ל כי אין צורך לשמור לבנימין נתניהו מקום, מפני שהוא לא מתכנן להגיע לאירוע המדובר. בפתח תוכניתם היום (שלישי) ב-103FM, ינון מגל ורון קופמן שוחחו על כך ומהר מאוד התפתח דיון סוער באולפן.

המחאה נגד הממשלה: "יהדות ארה"ב מפסיקה לשבת על הגדר"
"דקירה בעיניים": פליטת הפה של נתניהו שעשויה להעיב על הפגישה עם ביידן

"למה ראש הממשלה לא רוצה להגיע לטקס האזכרה הממלכתי של יצחק רבין?", שאל קופמן. "באמת אתה שואל? לא ברור לך למה? כי זה טקס פוליטי וכל שנה המשפחה מעבירה עליו ביקורת, אז הוא אמר 'אוקיי, תודה רבה, הבנתי, אוותר על זה'. הוא צודק במאה אחוז", השיב מגל. "זה טקס פוליטי על רצח פוליטי שהפך אותו לראש ממשלה. הרי מה היה רקע הרצח - רקע אמוני? לא, זה היה רצח פוליטי", הבהיר רון.

"יש אירוע שבו כל שנה הוא יושב שם ועולה נכדה או נכד ונוזף בו. לא מתאים, חבר'ה - זה לא מתאים. אם אתם רוצים לנזוף, תעשו זאת בלעדיו", עוד ציין מגל. "מה זה בלעדיו? הוא ראש ממשלה מכהן - זאת חובתו", זעם קופמן. "כן ויש פה ניסיון להפיל ראש ממשלה מכהן", טען ינון. "למרות הניסיון, הוא צריך להיות נוכח באירוע", סיכם רון.

ביקור בנימין נתניהו בארצות הברית (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

ינון ביקש להדגיש כי "אני תומך בו, בנתניהו. אני חושב שהוא צודק, הם עושים קטע פוליטי וזה חמור מאוד. לכן, הוא לא צריך להגיע". והבהיר: "מה שהוא יעשה, אני תומך בו". רון השיב בהומור: "גם אני בחיי הייתי גרופי, אבל של אריק ושלום, לא של פוליטיקאי".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM