העיתונאי ארנון סגל תרם כליה במרתון השתלות, אך עורר סערה כשציין כי התנאי שלו מול בית החולים היה שהכליה תגיע רק למטופל יהודי. בשיחה היום (חמישי) עם אריה אלדד ב־103fm, ביקש להסביר מדוע והגיב לביקורות הקשות.

שגריר ישראל לשעבר טוען: זו הסיבה האמיתית שביידן סולד מממשלת נתניהו
שר הביטחון נדרש שוב לתפקד כמבוגר האחראי ולתמרן בין נתניהו לצה"ל | טל לב רם

"לא שלא חזיתי לחלוטין את הסערה הזאת, נראה לי שהמראיין די חתר להגיע לעניין. אבל את המימדים שלה בוודאי לא שיערתי. יש פה קצת סתימת פיות", אמר סגל בפתח השיחה, והכריז: "כל אחד מוזמן לתרום את כלייתו למי שבא לו. כמו שאני לא מתערב לאדם לאן הוא תורם את כספו, על אחת כמה וכמה את חלקי גופו".

עוד טען כי "מי שרוצה לתרום לכל מי שהוא רוצה, כמו שאנחנו מכבדים את זה שאדם מעדיף לתרום לאביו החולה את הכלייה, ואף אחד לא חושב לדרוש ממנו שוויון למי הוא בוחר לתת את הכלייה. אז אם קצת מרחיבים את המעגלים - העם שלי הוא נקודת המחוייבות, ההזדהות שלי, ומי יגיד לי שלא?".

"עכשיו נכנסים גם לקרביו של אדם פרטי ודורשים ממנו לנהוג בשוויון ביחס לאברי גופו. שיתכבד כל אחד כזה ויעשה מה שהוא רוצה עם איברי גופו - כל עוד הוא לא תרם את כלייתו בעצמו שלא יקבע לאחרים לאן הם יתרמו את כלייתם", הדגיש, וסיכם: "יש הבדל תהומי בין תרומות מהחי לתרומות מהמת".