באופן שנוי במחלוקת, נאלצה חברת הכנסת שרן השכל לרדת אתמול מדוכן הנואמים במליאת הכנסת, מאחר ועלתה אליו עם בתה התינוקת. בתגובה, תקפה השכל את יו"ר הכנסת אוחנה, וטענה: "עצוב שיו"ר הכנסת, שיש לו שני ילדים בבית, בוחר למנוע מאישה עם ילדים מלעלות לדוכן המליאה ולהציג את הצעת החוק כמו כל חבר כנסת". בשיחה עם ענת דוידוב וגיא פלג, הגיבה היום (רביעי) חברת הכנסת על התקרית החריגה.

"משפילה ונוראית": התקרית החריגה של חה"כ השכל על בימת הכנסת

"התחושה הזו, הכאב וההשפלה האלו, זה סוג של כאב שכמעט כל אמא שמנסה לשלב בין קריירה לבין הורות נתקלת בה כמעט על בסיס יומי", סיפרה השכל. "זה ממש כואב שדווקא במקום שבו אנחנו אומרים להוות דוגמא אישית ומודל לחיקוי, וכל היום מדברים על איך לאפשר לנשים ואיך להכניס נשים לשוק העבודה, בסוף אצלנו מתנהגים ככה. יום שלישי הזה הייתה לנו תקלה, הייתי צריכה לקחת אותה. זו לא פעם ראשונה שאני עושה את זה, עשיתי את זה כבר". 

"זו ממש לא פרובוקציה", הדגישה, "וחשוב להגיד את זה. מההתחלה אני מנסה לשלב את האימהות והקריירה, וגם לנרמל את זה. אגב, ממש לפני כן היא הייתה בעגלה, היא הייתה בסדר, דחו את הצעת החוק שלי לסוף סדר היום, הילדה כבר הייתה עייפה, רעבה, התחילה לבכות בעגלה. אפילו סגנית מזכירת הכנסת ניסתה לקחת אותה והיא התחילה לצרוח. זה הרגיע אותה ואמרתי גם ליו"ר המליאה - אני בסך הכל עולה ל־60 שניות, אני אומרת את מה שיש לי על החוק ואני ארד, זה היה יכול להיגמר בלי שאף אחד בכלל יישמע מהאירוע הזה, כמו שאני נמצאת איתה בוועדות ובכל מקום אחר". 

פלג הגיב: "אני לא מקבל שאת זה שלא נמצאה בייביסיטר והיא רצתה שאף אחד לא ישים לב – רצתה לנופף בדגל, זה בסדר, זה לגיטימי, זה דגל חשוב". על כך, השיבה דוידוב: "אנחנו אימהות, זכותנו להביא את הילדים".

"מיליוני נשים מנסות לשלב הורות וקריירה והרבה פעמים לא מצליחות, אני מקבלת תגובות, כל כך התרגשתי מכל כך הרבה אימהות שעוברות בדיוק את אותה סיטואציה בקריירה שלהן, והן מברכות על כך שזה מעלה למודעות את הנושא הזה", הוסיפה חברת הכנסת. "האם זו הייתה הכוונה שלי? ממש לא. אני חושבת שזה המקום שלנו להראות שזה אפשרי, זה לא היה מתוכנן מראש – ברור שהנושא חשוב, אבל אני אומרת שאם לא היו דוחים את הצעת החוק שלי לסוף היום התינוקת הייתה נשארת בעגלה כמו שקרה גם לפני כן בזמנים אחרים שבהם הייתי במליאה". 

בהמשך היא ציינה כי עלתה לדוכן בכדי לנאום על הצעת החוק שלה. "זו הצעת חוק שלי שקשורה למועצות האזוריות, נושא שקשור לבחירות המקומיות לוועדים, שמישהו שלא מקבל אפילו מנדט אחד עדיין מקבל מושב בתוך הוועד, זו הייתה מטרה לתיקון בתוך הבחירות המקומיות. זה לא חוק שהרבה אנשים התעניינו בו, זה לא היה אמור לתפוס מקום", הסבירה.

"קוראים לה גבריאל והיא בת 11 חודשים, היא תאומה", סיפרה השכל על בתה. "השנייה הייתה עם אמא שלי. מקום העבודה שלנו הוא לא מקום רגיל, ובגלל שאין לנו תחליף לוקחים אותנו להצבעות גם יום אחרי ניתוח, תוך כדי טיפולים כימותרפיים, עם אינפוזיה ושלושה ימים אחרי לידה. אנחנו מגיעות להצבעות, אז זה בסדר לגרור אותי? כל האימהות מסתכלות על הכנסת כמודל לחיקוי, ואני חושבת שיש מקום לאפשר את זה, זה הכל". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm