סאגת הוועדה לבחירת שופטים גורמת לעימות בתוך האופוזיציה: לאחר שנודע כי הוועדה צפויה להתכנס בקרוב בהרכב הנוכחי שלה, החלו היום (שני) קרבות פנימיים באופוזיציה על המועמדות לנציגות האופוזיציה בוועדה.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד קרא להתאחד מאחורי המועמדת מסיעתו, ח"כ קארין אלהרר, וטען כי "פיצול הקולות הוא מתנה ללוין ורוטמן". במחנה הממלכתי תקפו את לפיד וטענו: "זה גול עצמי מפואר ופרס לקואליציה". 

"הרפורמה לא תיקבר": שר בממשלה מסביר כיצד תחודש החקיקה

לפיד: "נעשה הכל כדי שישראל תישאר דמוקרטיה" (צילום: ערוץ הכנסת)

בסיעת העבודה החליטו להעמיד כמועמדת את ח"כ אפרת רייטן, שהיא עורכת דין ומשמשת כיום כנציגה בוועדה. במחנה הממלכתי המועמדת לוועדה לבחירת שופטים היא פנינה תמנו שטה, שעשויה לזכות אף לתמיכה של חלק מחברי הקואליציה.

בתגובה לכך, כתב לפיד בפוסט שהעלה ברשתות החברתיות: "האופוזיציה לא יכולה שוב להרוס לעצמה. קורא לחברי באופוזיציה לא לפצל את הקולות ולהתייצב מאחורי קארין אלהרר כנציגה שלנו בוועדה לבחירת שופטים. לא יעלה על הדעת שניתן ללוין ורוטמן מתנה כזו ונפצל את ההצבעה".

גורם במחנה הממלכתי מסר בתגובה ללפיד: "לפיד מנסה לרתום את הסוסים לפני העגלה, ומסכן את המהלך הגדול שעבדנו עליו בבית הנשיא. לפי הסיכום שהתגבש, הקואליציה תעמיד מועמד אחד בלבד ותקיים את הבחירות במועדן ב-14.6".

"יו"ר הכנסת טרם הכריז על מועד הבחירות והמועד האחרון להגשת מועמדות כפי שנדרש בכדי להבטיח את הסיכומים, אבל ללפיד היה חשוב "לגנוב סוסים" ולהכריז על מועמדת מטעמו ללא תיאום עם שאר חברי האופוזיציה. כל זאת כשקיום הבחירות ב-14.6 טרם הובטח".

"זה גול עצמי מפואר למאמצים שאנו משקיעים במשך שבועות ופרס לקואליציה. ממליצים לו ולכולנו, לרכז את המאמצים בעת הזו בדבר החשוב - לדאוג שיקבע המועד, ולוודא שהקואליציה מעמידה מועמד אחד מטעמה כפי שסוכם, כך שנציגות האופוזיציה תובטח".