אישור תקציב המדינה אתמול בבוקר לא הביא לשינוי המאזן בין הגושים, שנשאר כשהיה – 54 מנדטים לקואליציה, לעומת 66 מנדטים לאופוזיציה (כולל המפלגות הערביות, שמקבלות 10 מנדטים בסך הכל). כך עולה מסקר "מעריב־סופהשבוע", שנערך על ידי ד"ר מנחם לזר, מנהל מכון פאנלס פוליטיקס.

סקר מנדטים חדש: אם לוין יקיים "מפלגה משפטית" זה יהיה כוחה

עוד עולה מהסקר כי מפלגת העבודה (2.5%) ובל"ד (1.8%) נמצאות עדיין מתחת לאחוז החסימה, ללא שינוי בהשוואה לשבוע שעבר.
למרות קיפאון במפת הגושים, התנודתיות בין סקר לסקר בתוך הגושים נמשכת גם הפעם.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

סקר מעריב (צילום: מעריב)
סקר מעריב (צילום: מעריב)

מפלגת המחנה הממלכתי יורדת במנדט לעומת הסקר הקודם, והליכוד עולה בשניים, כך ששתיהן מתייצבות על 27 מנדטים. לאחר תקופת שפל, יש עתיד עולה בסקר הנוכחי ב־2 מנדטים ומגיעה ל־18 מנדטים. השינויים בשאר המפלגות עומדים לכל היותר על מנדט אחד לכאן או לכאן.

בתשובה על השאלה: אם היו מתקיימות בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? התשובות היו: המחנה הממלכתי – 27 מנדטים (28 בסקר הקודם), הליכוד - 27 (25), יש עתיד – 18 (16), ש"ס – 9 (9), יהדות התורה – 7 (8), הציונות הדתית – 6 (7), חד"ש־תע"ל – 6 (6), ישראל ביתנו - 6 (6), עוצמה יהודית – 5 (5), מרצ – 5 (5) ורע"ם – 4 (5).

מהסקר עולה עוד כי 53% מהציבור סבורים כי תקציב המדינה שאושר משרת בעיקר את צורכי בוחרי מפלגות הקואליציה. 29% בלבד סבורים שהתקציב משרת את כלל אזרחי המדינה, ו־18% נוספים הם חסרי דעה בעניין.

מהפילוח עולה כי מי שחושבים שהתקציב מוטה לכיוון בוחרי מפלגות הקואליציה, הם בעיקר מי שהצביעו בבחירות האחרונות למפלגות האופוזיציה – 89% וחילונים – 72%.

לעומתם, 58% ממצביעי מפלגות הקואליציה, ובמיוחד חרדים – 71% - סבורים שהתקציב משרת את כלל האזרחים. זו גם הדעה הרווחת יותר בקרב הדתיים, אם כי לא באותה עוצמה. 43% מהם חושבים כי התקציב משרת את כלל הציבור, לעומת 31% הסבורים שהוא משרת את מצביעי הקואליציה. 26% נוספים השיבו שאינם יודעים.

הסקר האינטרנטי בוצע ב־24 במאי על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.3%.