בדירת המסתור שבה היא שוהה בחודשים האחרונים, מפוחדת ודואגת לבני משפחתה ובעיקר לעצמה, ד' מנסה לשקם את חייה. השוטרת לשעבר ששימשה כסוכנת סמויה והפלילה עשרות סוחרי סמים בדרום מתכוונת לצאת למלחמת חורמה בקצין שהפעיל אותה ולטענתה אנס אותה כמה פעמים. לדבריה המעשים התרחשו במשך כארבעה חודשים עד לפני כארבע שנים, אז התפטרה הסוכנת. לפני כשנתיים הגישה את תלונתה.

"אני רוצה שהקצין הסורר יודח מתפקידו ומהמשטרה", היא אומרת, "ושיהיה ברור אחת ולתמיד שלהיות מפעיל של סוכנים סמויים זאת אחריות כמו של מפעיל מסתערבים - לא פחות. סכנת החיים היא ממשית וחייב להיות אמון מלא של המערכת במפעיל. אני מקווה שמהמקרה שלי תצא רפורמה, שתקבע סטנדרטים ברורים איך מפעילים סוכנים סמויים, מה גבולות המותר והאסור, וכמובן איך נוהגים בסוכן שנחשף וחייו נמצאים בסכנה. בעשר השנים האחרונות קרו לא מעט מקרים שבהם נחשפה זהותם של סוכנים סמויים - והם נרצחו על ידי עבריינים".


רוצה שהקצין יודח. תמונת אילוסטרציה: ingimage

אלא שמאבקה של ד' אינו מסתיים בקצין שסרח, לטענתה, אלא גם במשטרה, שהפקירה אותה, לדבריה, ושאינה מוכנה לקלוט אותה חזרה לשירות בטענה שהתפטרה. פרקליטתה של ד', עורכת הדין רוני אלוני־סדובניק, סבורה שהמשטרה גילתה אוזלת יד מבישה ממש במקרה של לקוחתה.

"היא התפטרה, נכון, אבל זה היה מיד אחרי שנאנסה פעם נוספת בדירה שממנה פעלה, אחרי שקצין המשטרה קבע איתה פגישה באמתלה של משימה חדשה. היא לא יכלה יותר לשאת את ההשפלה וברחה משם, הגיעה להחלטה להתפטר והתלוננה על קצין המשטרה שהפעיל אותה. הסוכנת הייתה נתונה לאיומים על חייה, לאחר שהקצין מסר את פרטי הזיהוי שלה לעבריינים שהפלילה. היא פנתה לכל הגורמים במשטרה לקבל עזרה, אבל נדחתה בבושת פנים תוך סיכון ממשי לחייה".

לטענת הפרקליטה, במקום שתלונתה של ד' תיבדק, היא זכתה לטריקת דלת מהארגון. "התלונה הגיעה עד לפתחו של המפכ"ל יוחנן דנינו, שהיה בתקופת ההפעלה מפקד המחוז הדרומי וממונה על הקצין הסורר. דנינו התעלם מפנייתה, ובמקום לקבל עזרה היא קיבלה מכתב לקוני שבו נמסר לה כי עליה לפנות למשטרה בצורה מסודרת כאחד האזרחים. כך נמסר למי שפעלה כסוכנת סמויה על מנת להפליל עבריינים ועוד כשהייתה שוטרת.

היא עברה טיפול נפשי במשך כמה חודשים ולאחריו ביקשה לשוב לשירות, אולם בקשתה נדחתה בטענה שהתפטרה. זאת בושה ועזות מצח לארגון ולעומדים בראשו. היא התפטרה, נכון - אבל למה? מישהו בדק? איפה החובה של ארגון שאמור לאכוף את החוק נגד מטרידים ועברייני מין לשמור עליה כאישה שהתלוננה מפני מעסיקה בפועל? עכשיו, כשמח"ש החליטו לחזור לתלונה וכבר שנה מנהלים חקירה סמויה, מסתבר פתאום שיש ממש בטענותיה".

ד' הגישה לאחרונה תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, ובה היא דורשת להחזירה לשירות בארגון, בין היתר כדי להשיב לה את כבודה שנרמס. במקביל היא דורשת פיצויים וכמובן הגנה על חייה, שכן פרטיה כאמור נחשפו על ידי קצין המשטרה.

כרגע הסוכנת הסמויה מאובטחת, אולם היא עדיין חוששת לחייה. "רק אם שרת המשפטים והשר לביטחון הפנים יורו על פתיחת ועדת בדיקה, שתפיק לקחים ותגבש מסקנות, אראה נחת ורוגע", היא מסכמת את הפרשה העגומה.

בתוך כך, במח"ש החליטו לשחרר את הקצין החשוד, שנחקר שעות ארוכות באזהרה, למעצר בית בן חמישה ימים. בתקופה זו מתכוונים במח"ש לבחון את הפרשה כדי להחליט אם יש מקום להגיש נגדו כתב אישום. החשוד, נשוי ואב לשלושה ילדים, משמש בתפקיד רגיש מאוד במחוז הדרום במשטרה. במחוז היו שקיבלו את ההודעה על מעצרו בתדהמה, אבל היו גם אחרים שטענו כי מדובר בנורמה מוכרת ביחידה המדוברת. "זה לא מפתיע", אמר קצין בכיר במשטרה, "הרבה דברים תמוהים קרו שם, אבל זה לא המקום לפרטם".