ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (א') בסיום ביקורו במפעל התעשייה האווירית בפס הייצור של כנפי המטוס החמקן F35 ליד נמל התעופה בן גוריון, למתיחות המתוקשרת בין צה"ל והשב"כ, שעלתה לכותרות במהלך השבוע.  

"צה"ל והשב"כ הם שני גופים חזקים מאוד עם אנשים מעולים", אמר ראש הממשלה. "שיתוף הפעולה ביניהם הוא נדבך יסוד בבטחון הלאומי שלנו, ושיתוף הפעולה הזה הניב תוצאות משמעותיות בשדה הקרב במהלך צוק איתן. הוא הציל חיים רבים, לכן אני, כראש ממשלה, אחראי ששיתוף הפעולה הזה יימשך, כי בטחון אזרחי ישראל עומד מעל לכל מחלוקת".


נתניהו במהלך הביקור במפעל התעשיה האווירית, היום. צילום: קובי גדעון, לע"מ

"מוקדם יותר, שב"כ הוציא הודעת הבהרה לגבי העימות בינו לבין צה"ל. בהודעה נאמר כי ידיעות שהופצו על ידי השב"כ החל מחודש ינואר "הצביעו על תחילת הערכות ואימונים של חמאס לקראת עימות אפשרי עם ישראל". בשב"כ מתעקשים כי בשום שלב לא טענו אנשיו, ובכלל זה המרואיינים לכתבה בתוכנית של אילנה דיין, כי הועברה התרעה למלחמה מול חמאס ביולי. 

"מעריב השבוע" חשף אתמול את גודל השבר והטלטלה בין שני ארגוני הביטחון החשובים הללו, צה"ל ושירות הביטחון הכללי, משבר שכונה בידי בכירים בצה"ל כ"רעידת אדמה עם פוטנציאל הרס עצום". בהמשך, פורסם באתר מעריב אונליין על מכתב ששלח גנץ לראש הממשלה בעקבות העימות בין הארגונים. עיקרו של המכתב: "אין לי אמון בראש השב"כ, בלי אמון אי אפשר להמשיך לעבוד ביחד".  

בכירים בצה"ל הדגישו אמש כי הצבא לא מתכוון לחזור לסדר היום על האירוע. "יש לנו מחויבות למשפחות שכולות, יש לנו מחויבות לציבור הישראלי, לאמהות של החיילים, שירות הביטחון הכללי צריך להתנער מהפרסום הזה ולהתנצל", אמרו הבכירים.