הותר לפרסום: קוקאין טהור במשקל 150 ק"ג ובשווי המוערך בכ-70 מיליון ש"ח, נתפסו לפני כשבועיים על ידי שוטרי משטרת אשדוד במרחב לכיש לאחר שנמצאו על ידי פועלים באחד המפעלים שעמדו לפרוק מכולה שהגיעה מנמל אשדוד.

בתוך המכולה זיהו הפועלים ארבע מזוודות שהוצגו בגלוי ובתוכן כאמור הסם היקר. ב-29 באוקטובר נתקבלה במשטרת אשדוד קריאה ממפעל בעיר לפיה בתוך מכולה שהזמינו למפעל שאמורה היתה להכיל ציוד שהזמינו נמצאו מזוודות חשודות.

כוחות משטרה גדולים מתחנת אשדוד בפיקודו של סנ"צ נועם שקל מפקד התחנה, חבלני משטרה וחוקרי זיהוי פלילי הוזעקו למפעל והחלו לבחון את המזוודות. לאחר בדיקה מדוקדקת התברר כי מדובר במזוודות המכילות 140 פלטות של חומר החשוד כסם מסוג קוקאין טהור במשקל כולל של כ-150 ק"ג וששוויו מוערך ב- 70 מיליון שקלים.

מפקד מרחב לכיש, נצ"מ אלי כזרי הטיל את חקירת המקרה על צוות חקירה מיוחד שהוקם במשטרת מרחב לכיש ממנה עולה כי מקור הסמים באחת ממדינות דרום אמריקה. במחוז הדרומי של המשטרה ובמרחב לכיש מדגישים כי הלחימה בנגע הסמים נמשכת בכל עת ובכל מקום במטרה לאתר ייבוא סמים ארצה בים, באוויר וביבשה.

רק לאחרונה נעצרו ע"י היחידה המרכזית (ימ"ר) לכיש מספר חשודים בייבוא סם מסוג קוקאין נוזלי ובייבוא חומרים סינתטיים להכנת סמי פיצוציות. במחוז הדרומי מעריכים כי תפיסת כמות עצומה זו של סמים מהווה פגיעה אנושה לשוק הסמים.


הקוקאין שנתפס במזוודה. צילום: דוברות משטרה