צעיר בן 22 מכפר כנא שנחשד על ידי כוח משטרה בנצרת בזריקת רימון הלם ובמהלך מעצר שלף סכין וניסה לדקור את השוטרים נורה למוות על ידי השוטרים שחשו סכנה לחייהם. במשטרה מדגישים כי קודם לירי שבוצע לעבר פלג גופו העליון ביצעו השוטרים ירי באוויר שלא הרתיע את המנוח.

דיווח על האירוע הועבר למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שליד הפרקליטות. כך על פי הודעת המשטרה אלא, שבניגוד מוחלט להודעת המשטרה תועד התקרית במצלמות אבטחה וצפייה בסרטון מציגה תמונה שונה בתכלית כזו המעמידה את השוטרים בבעיה חמורה.

על פי הסרטון, נראה צעיר כשהוא מתדפק על דלתות ניידת בצורה מאיימת כשבידו סכין. בשלב מסויים נפתחת אחת הדלתות בניידת והצעיר נסוג לאחור. אלא, שהשוטר שיורד מהניידת לא מסתפק בנסיגה של הצעיר החמוש ומבצע ירי לעבר פלג גופו העליון.

המפכ"ל כינס היום הערכת מצב מיוחדת בעקבות הארוע בכפר כנא. במחוז הצפוני כבר התקיימו שתי הערכות מצב עד הלילה ובמשטרה אומרים כי הטיפול יועבר לידי מח"ש. גורמים בכירים מאוד במשטרה אמרו ל'מעריב השבוע' כי הם מקווים שהטיפול יהיה מהיר כדי לצמצם את הנזק, עם זאת הם מדגישים כי אינם יכולים לשפוט על סמך הסרטון בלבד והם אינם מוסמכים לעשות כן. לאחר הערכת המצב עם המפכל יוחלט האם לתגבר כוחות מחשש למהומות בצפון הערב.

במשטרה טוענים כי בניידת היה העצור החשוד בזריקת רימון ההלם וגם אחרי פתיחת הדלת איים הצעיר החמוש על השוטרים עד כדי שנשקפה סכנה לחייו. עוד טוענים כי השוטר ביצע ירי באוויר לפני הירי לעבר גופו של המנוח.


חיר א-דין חמדאן, בן 22. ההרוג בתקרית בכפר כנא. צילום: פאנט

על פי הסרטון אלא אם כן עבר עריכה הצעיר שנורה לא היווה לכאורה סכנה על השוטרים וגם אחרי שנורה נגרר על ידם לתוך הניידת מבלי להזעיק עזרה רפואית. בעקבות חשיפת הסרטון הגיבו במשטרה כי האירוע הועבר לטיפול מח"ש : "מטבע הדברים לא נוכל להתייחס לנושא".


הצעיר דופק על שמשת הניידת. מתוך הסרטון. 

מדובר באירוע שהחל במהלך הלילה שבין שישי לשבת בעטיו הוזנקו כוחות משטרה מנצרת לכפר כנא שם התלהטו היצרים בעקבות סכסוך בין משפחות ואשר במהלכו כאמור נראה הצעיר כשהוא משליך רימון הלם. לטענת המשטרה, במהלך הניסיון לבצע את מעצרו, שלף הצעיר כאמור סכין וניסה באמצעותה לדקור את השוטרים שביצעו את מעצרו.

עוד ציינו במשטרה כי כוח המשטרה ביצע תחילה ירי באוויר אולם כשנשקפה סכנה לחייהם והצעיר המשיך להשתולל והתנגד למעצרו ביצעו השוטרים ירי לעבר החשוד. בעקבות הירי נפגע הצעיר בפלג גופו העליון ונפצע באורח קשה עד אנוש. צוות מד"א פינה את הצעיר לבית החולים העמק בעפולה ושם כאמור נקבע מותו.


הערכת מצב מיוחדת. כרזות שהוכנו עם תמונת ההרוג חמדאן. 

מפקד מחוז הצפוני ניצב זוהר דביר שהגיע למקום קיים הערכת מצב והורה לתגבר את המקום בכוחות משטרה, זאת לאור סכסוך בין משפחות שבעקבותיו נעצר החשוד בזריקת רימון ההלם. אלא, שסרטון האבטחה מפריך ככל הנראה את טענות המשטרה. 

בהכנת הכתבה השתתפו: נועם אמיר, אבירם זינו אלון חכמון ואריק בנדר