פקד ג'דעאן אסעד, בן 38, הוא ההרוג פיגוע הדריסה שאירע היום (ד') בירושלים, כשתושב שכונת שועפט, אברהים עכארי, דרס מספר עוברי אורח בכביש 1, סמוך לתחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק.

שלושה נפצעו קשה באירוע, שבמהלכו דרס המחבל בצומת הרחובות חיים בר לב ושמעון הצדיק את שלושת לוחמי מג"ב שחצו את הכביש ולאחר מכן, המשיך בנסיעה ופגע במכוניות. בכיכר זקס פגעה מכוניתו ברכב אחר ונעצרה. הנהג ירד מהרכב, כשהוא אוחז בידו מוט ברזל והמשיך לתקוף אנשים וצוות של לוחמי מג"ב ירה בו למוות.

בבית העם בכפר בית ג'אן, מקום מגוריו של הלוחם אסעד, התקבצו המונים לנחם את משפחתו, ובהם אשתו דרין, שנמצאת בהריון בחודש חמישי ובנו, אמיר בן ה-3.

ג'דעאן אסעד שנהרג בפיגוע ובנו אמיר. צילום: באדיבות המשפחה

בן דודו של ההרוג, איאהב אסעד, הגיב לאירוע הקשה ואמר כי "רק ראש הממשלה יוכל ויכול לסיים את הדבר הנורא הזה. לא צריך להישאר בסטטוס-קוו. צריך להיות מנהיג ולדעת לקבל החלטות כמו מנהיגים אחרים, כמו רבין שהביא שלום. הגיעה העת שיהיה שלום עם הפלסטינים. ואני אומר את זה למרות היום הנורא הזה שבו איבדנו את ג'דעאן ודווקא בגלל היום הנורא הזה".

"מספיק ללכת עם הקיצוניות, אנחנו מקווים שג'דעאן יהיה החלל האחרון. מספיק עם שפיכות הדמים הזו. אני קורא לפלסטינים להתעשת  - תפסיקו עם האלימות ובואו לשולחן המשא ומתן. תהיו ריאלים. מדינת ישראל כאן ויש לכם את אבו מאזן אז שיבוא לשבת בשולחן הדיונים ויסיים עם זה. מנהיגים צריכים לקבל את ההחלטות הנכונות דווקא בשעות קשות. וזו שעה קשה. וכמובן שזה הזמן הנכון. אני אומר את זה עם דמעות בעיניים בגלל הבשורה שקיבלנו היום, אבל אני אומר את זה כי צריך להגיד את זה וכי בזה אני מאמין", אמר בן הדוד.

כמו כן, סיפר איהאב אסעד כי ימי רביעי בשלושה שבועות האחרונים היו מקוללים ורווי אבל למשפחה - הוא אמר שלפני שלושה שבועות דוד שלו נפטר, לפני שבועיים בן דוד שלו נפטר ולפני שבוע בת-דודה שלו. "אשתי אמרה לי הבוקר - מי יהיה היום? מי יפגע במשפחה? והתבשרנו אחר כך שג'דעאן נפגע".