שירה דבוש ועומר שמש, שתי הישראליות שנהרגו בתאונת האוטובוס בנפאל הובאו למנוחות היום (שלישי). כ-500 בני אדם השתתפו בהלוויתה של שירה דבוש, שהתקיימה בבית העלמין ירקון בפתח תקווה. 

רבים מהמלווים את שירה בדרכה האחרונה היו צעירים שהיו איתה בתחנות שונות בחייה: חבריה ממושב ניר יפה, מלימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון, בעבודתה במסגרת הסטאז' במרכז הרפואי העמק בעפולה וכן חברים ומכרים רבים ממקומות אחרים. האווירה בלוויה הייתה קשה ביותר, גם כיוון ששירה היא בת יחידה לאם חד הורית. לבקשת משפחתה, הלוויה הייתה סגורה בפני התקשורת.

בין המלווים, היה גם בן זוגה של שירה, יגאל שריבקר, ששבר את ידו בתאונת האוטובוס וחזר ארצה אתמול.

ד"ר גיא דורי, מנהל מחלקה פנימית ה' במרכז רפואי העמק, שהיה המנהל הישיר של ד"ר דבוש בבית החולים העמק, ספד לה: "שירה היקרה, אני עומד כאן כואב. כאדם שזכה להכיר אותך מקרוב, כנציג החולים המחכים לך, לחיוכך ולאור הקורן ממך שיקל על מצוקתם. אני עומד כאן כואב, כנציג מערכת בריאות שהפסידה רופאה מסורה ומחוננת, חברה מושלמת לעבודה״.


"מסורה, מוכשרת, מחוננת וחברה מושלמת לעבודה" שירה דבוש. צילום: מתוך פייסבוק


עומר שמש, שנהרגה גם היא בתאונת האוטובוס, נטמנה בבית העלמין ברמת השרון. כל מאות האנשים שהגיעו ללוויה לבשו לבן ובני המעגל הקרוב לבשו חולצה עם השם ותמונה מאוירת של פניה. המלווים הלכו דרך ארוכה ברגל, כשהנושא שעלה בפי כולם היה היופי של עומר, הן חיצונית והן פנימית.

חבר של עומר, טל רון, סיפר  ל"מעריב השבוע" על היכרותו עם עומר: "היינו קבוצת חברים בהוד השרון. היא למדה שכבה מתחתיי אבל היתה חברה טובה של חברה שלי. הכרתי אותה כבחורה חייכנית, תמיד שמחה. הכי מאפיין אותה שהיא היתה אהובה על כולם, נטולה כל רוע".

כזכור, שירה (30) מרמת גן ועומר (21) מהוד השרון נהרגו בתאונת אוטובוס בנפאל. האוטובוס שיצא מקטמנדו לכיוון לנגטנג שבמרכז המדינה התהפך ונפל לתהום. עוד שישה ישראלים היו על האוטובוס ונפצעו, ביניהם בני הזוג של השתיים.


דיוקנה על חולצה לבנה. הלוויתה של עומר שמש ז"ל. צילום: אבשלום שושני