גופותיהן של שתי הישראליות שנהרגו בתאונה הקטלנית של האוטובוס שנסע מקטמנדו לשמורת לנטנג ונפל לתהום, שירה דבוש ועומר שמש ז״ל, צפויות לצאת הבוקר לישראל ולהגיע בשעות הערב. ארבעת הפצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, חלקם עם חוליות שבורות או סדוקות. אייל לנקור, בן זוגה של שירה דבוש ז״ל, מנסה לשכנע את רופאי חברת הביטוח לאפשר לו לצאת יחד עם גופת חברתו שנהרגה על מנת להשתתף בלוויה. 

עם זאת, המצב מבחינה רפואית מעט מסובך. הרופאים המקומיים סבורים כי הוא כשיר לטיסה, אולם הרופאים שהגיעו מטעם חברת הביטוח סבורים שהוא עדיין צריך להישאר בבית החולים להמשך טיפול טרם ייצא לטיסה הארוכה. בשגרירות ובני המשפחה של לנקור מנסים לבחון חוות דעת רפואיות נוספות על מנת לשכנע את חברת הביטוח לאפשר לו להשתתף בלוויה.

האוטובוס בו נסעו ששת הישראלים: מיכל אלרועי, עינב אטיאס, עומר שמש ובן זוגה אייל לנקור, ושירה דבוש ובן זוגה יגאל שפריבקר, עשה את דרכו מהבירה קטמנדו ללנגטנג שבמחוז ראסווה, שידוע כנקודת יציאה למסעות רגליים. על האוטובוס היו קרוב למאה בני אדם, כמעט פי שניים מהמספר המותר, מרביתם נפאלים שנסעו לחגוג עם משפחותיהם את פסטיבל דיוואלי.

עומר שמש ז"ל. צילום מתוך פייסבוק

כאשר האוטובוס נסע בדרך צרה ליד העיירה נוואקוט, 75 ק"מ צפונית-מזרחית לקטמנדו, הוא נפל מסיבה שעדיין אינה ברורה לחלוטין מגובה של כמאה מטר לתוך מדרון תלול של ערוץ נהר. כוחות הצלה גדולים הוזעקו לזירה, אולם מאחר שמדובר באזור שהגישה אליו קשה, נאלצו המחלצים להיעזר במסוק כדי לפנות את הנפגעים.