הפתעה בבית המשפט המחוזי בלוד. יניב פיירובוסקין זוכה היום (ראשון) מכל אשמה בחשד כי דרס והפקיר את בלטה רדיט וביטאו נגיסט, שתי אצניות, אשר התאמנו באיזור גבעת ברנר ונפגעו באורח בינוני וקשה.

החשוד הודה בעבר בביצוע העבירה חבלה חמורה, תקיפה, שיבוש מהלכי משפט והפקרה, ואף הודה בחקירתו במעשה, אך לאחר מכן חזר בו והגיע למשפט שהתנהל במשך תקופה ארוכה.

האירוע עצמו קרה בספטמבר 2012, כאשר שתי האצניות, ביחד עם מספר רצים נוספים, התאמנו בדרכים בהם נוהגים לנסוע גם טרקטורונים. הדורס עבר בדרך במהירות גבוהה וכאשר העירו לו על נסיעתו, הוא חזר אחורה ודרס שתיים מהנוסעות. שופטת בית משפט המחוזי בלוד, רות לורך, קבעה כי המשטרה התרשלה בתפקידה.

השופטת ציינה לאורך כל הכרעתה את ״חוליי החקירה", וקבעה כי לא ניתן לקבוע רמת מהימנות גבוהה להודאתו של הנאשם. עם זאת הדגישה שאין קביעה לפי הנאשם איננו הדורס, אולם "די בכך שקיים ספק סביר בדבר אשמתו. לבי עם הרצות שנפגעו בתאונה, אשר בסופו של משפט לא קצר אין ממצא פוזיטיבי הקובע מיהו הדורס ששינה לאין היכר את חייהן".

השופטת כאמור מתחה ביקורת לאורך כל הכרעת דינה על פגמים רבים שהיו בחקירות המשטרה וכללו בין היתר פיתוי והשאה: הבטחות לשחרור ממעצר ואיומים ל״העצמת״ הסיפור. השופטת כתבה עוד כי, "הפרקליטות אינה חולקת על כך שמדובר באמירות שמוטב היה שלא היו נאמרות, אך לשיטתה הן לא השפיעו על חופשיות הרצון של הנאשם להודות. האמירות של החוקרים בכלל וראש הצח"ם בפרט אינן ראויות בלשון המעטה".

"יש בי אכזבה וכעס, לא ציפיתי לכך", אמרה ביטאו נגיסט, אחת הרצות בתום הדיון, "זה מיליון אחוז הוא. הוא הדורס".