סוף למאבק על מבנה בית הספר "שפות ותרבויות" ברמת בית שמש: עיריית בית שמש ומשרד החינוך חתמו על הסכם פשרה שהוגש לבית המשפט ולפיו יוצבו בחצר בית הספר קרוואנים במימון משרד החינוך. עד להצבתם ילמדו התלמידות במבנה כפי שדרשה העירייה מלכתחילה. לקראת השנה הבאה יידון מעמד המבנה כולו. ההסכם נחתם למרות התנגדות ועד ההורים של שפות ותרבויות.

כזכור, בתחילת שנת הלימודים לפני כחודש, הורתה העירייה להציב מחיצות בבית הספר על מנת לאפשר לילדות חרדיות ללמוד בו מאחר ולא היה להן מקום אחר. פעולת העירייה גרמה לסערה בבית שמש והורי התלמידים בית הספר התנגדו לו ודרשו להסיר את המחיצות ואף השביתו את הלימודים. 

בתחילה הורה משרד החינוך, באמצעות צו מניעה זמני מבית המשפט, לסגור את הכיתות החרדיות ולא לאפשר לקיים בהן לימודים ללא אישורו. יום לאחר מכן, בתגובה, החליטו הורי התלמידות החרדיות שהבנות שלהם ילמדו בחוץ תחת כיפת השמים.

בסופו של דבר, לאחר דיון הנושא, החליט השופט גד ארנברג לדחות את עתירת משרד החינוך בטענה שבית הספר נמצא בבעלות העירייה וכל לבית המשפט אין סמכות להחליט מה יהיה בו. בתגובה להחלטה, החזירה העירייה את המחיצות.

אך גם כאן לא נאמרה המילה האחרונה. לאחר אולטימטום של הורי תלמידי בית הספר, הקורא לעירייה להסיר את החציצה הפנימית בין הקומות בטענה שהדבר פוגע בילדים שנאלצו להשתמש באותו חלל שירותים, החליטה העירייה להסיר את החציצה.

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, אמר לאחר הסכם הפשרה: "אני מברך ושמח על שיתוף הפעולה של משרד החינוך, שהוכיח כי טובת ילדי העיר מכל המגזרים עומדת מעל כל השיקולים, ומקווה כי אכן ימצא פתרון יסודי ומעשי לפתרון מצוקת מבני החינוך בבית שמש המתפתחת".

מהנהגת ההורים בבית הספר נמסר: "הנהגת ההורים מצרה על ההסכמה שאליה הגיעו משרד החינוך והעירייה. הנהגת ההורים מעריכה את פועלו של משרד החינוך בניסיון להביא לגיבוש פתרון ראוי למצב האבסורדי שיצרה העירייה, אולם למרבה הצער ההסכם, כפי שנחתם, מנציח את עקרון ההפרדה בין האוכלוסיות שהנהיגה העירייה מתחילת הפרשה, והנהגת ההורים מסתייגת ממנו. אנו תקווה כי משרד החינוך יוסיף לפעול למען הגנה על זכות ילדנו לחינוך וישמור על צביון בית הספר ״שפות ותרבויות״.