"המוסד" פרסם היום (חמישי) את דבר כניסתה לתפקיד של א', ראש מנהלת המודיעין בארגון (מקבילה לראש אמ"ן), כאשר לראשונה בתולדות הארגון מכהנת אישה בתפקיד זה. א' משרתת בליבת העשייה המודיעינית כ-20 שנים, ובפועל מופקדת על גיבוש תמונת המודיעין האסטרטגית ברמה הלאומית בשורת נושאים, ובהם: הגרעין האיראני, טרור עולמי ונורמליזציה עם העולם הערבי. כמו כן, היא אחראית על המודיעין בכל מבצעי המוסד.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

המודיעין במוסד, המנוהל כיום על ידי שתי נשים, א' וסגניתה ה', נחשב כאחד מעוגני הליבה ומנועי הצמיחה של הארגון. א' שמונתה לאחרונה, מצטרפת לק', אשר מכהנת כראש מערכת איראן, זירת העיסוק המרכזית של הארגון. ראש מערכת איראן אחראית על האסטרטגיה של המוסד בהתמודדות עם האיום האיראני על כל צורותיו ואחראית על הובלת המערכה השילובית של מבצעים, טכנולוגיה ומודיעין במוסד יחד עם צה"ל ועם כל זרועות הביטחון. 

ראש המוסד דוד ברנע מסר כי "מרגע הכניסה בשערי הארגון קיים שוויון מלא בין נשים לגברים. נשים רבות מאוד משרתות בכל התפקידים המבצעיים, כלוחמות וכמפעילות סוכנים ומשתלבות בליבת העשייה המבצעית והמודיעינית בכישרון, במקצועיות ובתושיה. הדלת להתקדמות עד לדרגי הפיקוד הבכירים ביותר פתוחה לנשים ולגברים כאחד, על פי התאמתם וכישוריהם. חשוב למוסד כגוף ביטחוני, להעביר מסר לנשים על מרחב האפשרויות הבלתי מוגבל הפתוח בפניהן בארגון, ולהוות דוגמא לארגונים ביטחוניים אחרים בכל הקשור בשילוב נשים בתפקידי מפתח".

א', שכיהנה עד כה כרח"טית באחד מגופי הטכנולוגיה, קיבלה את פרס בטחון ישראל בטקס שנערך לפני כחודשיים אמרה: "אני מנצלת במה מכובדת זו כדי לקרוא לנשים לפעול למימוש הפוטנציאל וההשפעה שלהן במערכת הביטחון ובכלל היחידות הקרביות או הטכנולוגיות בפרט, כדי להמשיך דרך זו ולהטביע את חותמן".