גיבור מלחמת יום כיפור, תא"ל (במיל') אברהם (אמי) פלנט, הלך אתמול לעולמו. תא"ל (במיל') אביגדור קהלני התארח היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM וסיפר על הדרך שבה נפרד ממנו, לפני ימים אחדים. "הסתכלנו אחד לשני בעיניים והוא אמר לי, 'אביגדור, אני מפסיק את התרופות, החלטתי שמספיק. אני מבין את המצב ושאי אפשר להציל אותי ואנחנו כרגע עושים שיחת פרידה'".

“הגיע הזמן למחול ולחמול”: הספר החשוב על הסיבות לפרוץ מלחמת יום כיפור

"הוא היה מ"פ והכינוי שלו היה חומוס", סיפר קהלני. "פתאום שמעתי בקשר אדם שנותן פקודות בביטחון ואמרתי מי זה האיש הזה? הוא היה המ"פ שאיבד הכי הרבה לוחמים. חלק גדול מהפלוגה שלו פשוט נמחק. הוא היה מדווח לי מי הלך, אבל שמעו בקול שלו את הנחישות. זה אומץ לב נדיר, הוא היה אדם אמיץ לאורך כל הדרך. הוא מספר דברים שקשה לך להאמין. אתה יורה בטנק, אתה לא רואה כלום, ואפילו לא שוקל להימלט משם. הוא לא עשה עניין משום דבר, ודאג להיות האחרון על הרגליים.

עוד סיפר קהלני, כי פלנט "היה מקצוען", והוסיף: "להם הייתה מערכת של אינפרה אדום, אבל לנו לא. אתה יודע מה זה להיות בטנק בלי זה. בלילה התותחן הופך להיות עיוור בלי זה, כל הטנק בנוי סביב התותחן. הצלחנו להדליק את אחד הטנקים שלהם, הוא בער, והאיר לנו את השטח".

"ביני לבינו היו שבע שנים הבדל, והוא אמר שהוא מברך אותי שאחיה עד גיל 127", שיתף קהלני. "כששאלתי אותו למה הוא אמר שהוא לא רוצה למות בטרם עת, ורצה שאני אספיד אותו. אני מקווה שאצליח כי אני נחנק מדמעות כשאני מדבר על זה".