בעזה נערכים לתגובה: הג'יהאד האסלאמי ערך היום (ראשון) את הלווייתו של חאלד מנסור, מפקד החטיבה הדרומית של ארגון הטרור. במהלך ההלוויה קראו רבים לנקמה בישראל, על רקע חיסולו. במקביל, דובר הזרוע הצבאית של הארגון, אבו חמזה, פרסם הצהרה, לראשונה מאז החל המבצע, והצהיר כי "הארגון הראה עד כה רק חלק קטן מבחינת היכולת הרקטית שלו". 

כמו כן, אבו חמזה הדגיש כי "הגדודים החמושים של הארגון מלאים בגאווה בכל טיפת דם שנשפכה, בזמן הלחימה בעיצומו של הקרב ההרואי הזה. זאת בליווי המנהיגים האמיצים של הלוחמים בשטח. אנו שומרים מספר רב של רקטות, ומה ששיגרנו עד כה היה רק חלק קטן ממה שבידינו". בנוסף, אבו חמזה אמר כי "אנו קוראים לכל לוחמי ההתנגדות בגדה המערבית ובשטחים הכבושים להתקומם נגד האויב".

מבצע "עלות השחר" – סיקור מיוחד:

מבצע "עלות השחר": כל העדכונים מיום הלחימה השלישי

ההחלטה הדרמטית של גנץ: כך נראה הרגע שבו אושר חיסול בכיר הג'יהאד | צפו

ראש אגף המבצעים בצה"ל: "כל הצמרת הביטחונית של הג'יהאד בעזה סוכלה"

בעקבות המבצע: הגבלות פיקוד העורף המעודכנות

מוקדם יותר, הג'יהאד האסלאמי הודיע כי החליט שלא לשתף פעולה במאמצי תיווך להפסקת אש, עד "שינקום את מותו של חאלד מנסור", כך דווח בערוץ אל-מיאדין מפי מקורות פלסטינים. במקביל, בחמאס הבהירו הבוקר כי "ההתנגדות, על כל זרועותיה וסיעותיה הצבאיות, מאוחדת בקרב הזה ותאמר את דברה במלוא העוצמה. אי אפשר עוד לקבל את המשך המצב כפי שהוא"

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הלוויתו של חאלד מנסור (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
הלוויתו של חאלד מנסור (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
.

כמו כן, דובר חמאס פאוזי ברהום התייחס הבוקר ללחימה ברצועת עזה וגינה את התקיפות הישראליות. "ההתנגדות, על כל זרועותיה הצבאיות, מאוחדת במערכה הזאת, ותגיד את דבריה בכל הכוח. לא נסכים להמשך המצב הנוכחי כפי שהוא. נגן על עמנו ברצועה, נרדוף את ישראל ונביס אותה, כפי שהיה בכל המערכות ובכל הזירות. על כל הזירות לפתוח באש לעבר האויב", איים.

דבריו, מצטרפים להצהרה של גדודי המוג'אהדין, הזרוע הצבאית של תנועת המוג'אהדין בעזה, שפרסמה מוקדם יותר היום: "נמשיך במאבקנו לצד אחינו בסיעות ההתנגדות, ונשאר משולבים בשטח. כולנו בשוחה אחת, ונצא, מאוחדים, להגן על עמנו ועל אומתנו עד שהאויב ישלם את המחיר על פשעיו". 

כזכור, דובר צה"ל אישר הבוקר כי מפקד החטיבה הדרומית, חאלד מנסור, סוכל הלילה עם עוזריו. בנוסף חוסלו מפקד חטיבת רפיח ובכיר נוסף בארגון. באירוע הזה נהרגה גם אישתו של אחד מהם. מנסור היה מעורב לאורך השנים בעשרות פיגועי ירי רקטי לעבר ישראל, החל משיגורי פצצות מרגמה ועד לירי אמצעי לחימה מתקדמים. בנוסף עמד מאחורי הפיגועים בהם נפצע אל"מ פינקי זוארץ ז"ל ונהרגו  רב-סרן אלירז פרץ ז"ל וסמ"ר אילן סביאטקובסקי ז"ל.

זירת החיסול של חאלד מנצור (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
זירת החיסול של חאלד מנצור (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

בשנת 2015 שימש מנסור כמפקד חטיבת צפון רצועת עזה והיה אחראי על תיק המנהרות והיחידה הרקטית של הג'יאהד האיסלמי. בזמן מבצע "שומר החומות", תחת פיקודו, בוצע ירי רקטי מסיבי לעבר ישראל, בעיקר לעבר יישובי עוטף עזה, אשקלון ואשדוד.