שינוי המשוואה מול חיזבאללה? רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה" האמירתית, דיווחה היום (שישי) כי קבוצת התיאום לאכיפת החוק (LECG) קיימה פגישה בהשתתפות 30 נציגי ממשלה ממדינות במזרח התיכון, דרום אמריקה, מרכז אמריקה, אירופה, אפריקה והודו ודנו בהתמקדמות בלחימה בפעילות הטרור של חיזבאללה מסביב לעולם. בפגישה השתתפו גם פקידים ממשרד החוץ, המשפטים והאוצר של ארה"ב וכן חוקרים פדרלים ממינהל אכיפת הסמים במדינה.

במקביל, הנציגים דנו בפעילויות הטרור המתמשכות של חיזבאללה, ברכישת הנשק של ארגון הטרור ובתוכניות הפיננסיות שלו. בין היתר, דנו בשאלה "כיצד חיזבאללה יתחמק בעתיד מאכיפת החוק הבינלאומית?". כמו כן, נציגי הממשל מכל רחבי העולם, דנו כיצד יש לפעול בכלים פיננסיים על מנת לשבש את פעילות הטרור והפעילות הפלילית של ארגון הטרור השיעי, וכן גם במיליציות שונות הפועלות תחת הארגון.

תומכי חיזבאללה (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
תומכי חיזבאללה (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)

בהודעת משרד החוץ האמריקאי, נמסר כי "פעולות אלו מדגימות את ההכרה הגוברת בקרב שותפינו, ובצורך לשתף פעולה במאמצים להתמודד עם רשתות הטרור של חיזבאללה בעולם". 

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ התייחס אמש, במהלך נאום שנשא בשבוע הסייבר השנת, לסכנה ולהמשך פעילות הטרור של חיזבאללה ואיראן. גנץ אמר כי "איראן מפעילה את שלוחיה גם במימד הסייבר. אני יכול לחשוף היום, שלאחרונה אותרה פעילות של גופי הביטחון האיראנים בשיתוף עם חיזבאללה, בכדי לפגוע בפעילות כוחות יוניפי"ל בלבנון. זאת על ידי מימוש מבצע בסייבר שמטרתו הייתה לגנוב חומרים על היערכות יוניפ"ל במרחב, ושימוש בהם על ידי חיזבאללה". לדבריו, זוהי פגיעה נוספת של איראן וחיזבאללה באזרחי לבנון, וביציבותה של לבנון.