שר הביטחון בני גנץ מאס בהדלפות מתוך דיונים ביטחוניים סגורים. הערב (חמישי) הודיע גנץ כי הנחה את הממונה על הביטחון במערכת הביטחון לבצע תחקיר של ההדלפות מהדיונים, כמו גם מאירועים מבצעיים. לטענת השר גנץ, ההדלפות פגעו במדיניות העמימות של מדינת ישראל.

הודעת גנץ מגיעה ברקע לא מעט פרסומים בתקופה האחרונה, בעיקר מכלי התקשורת "הניו-יורק טיימס", אשר צוטט לא פעם "גורמים ישראליים" שלטענתו אישרו אי אלו פעולות של ישראל נגד איראן.  בנוסף, על פי דיווח בוואלה! גבר ונער הואשמו במסירת ופרסום "ידיעות סודיות ביותר", כאשר חייל בשירות סדיר מעורב בפרשה.  על פי הדיווח, "נגרם סיכון ביטחוני חמור ונרחב כתוצאה מן העבירות".

כמו כן, החקירה מגיעה ימים לאחר דיווח על מתקפת סייבר נגד מפעל איראני השייך למשמרות המהפכה. מדובר במפעל של חברת הפלדה חוזסטאן בדרום המדינה.  קבוצת האקרים, שמכנה את עצמה "הדרור הטורף", טענה כי פרצה לשני מפעלי פלדה נוספים וכי נגרמו גם להם נזקים כבדים. מנכ"ל חברת חוזסטאן אישר שאכן הייתה מתקפת סייבר על המפעל, אבל שלא נגרם נזק. עם זאת הייצור בו שותק לזמן מה.

בנוסף, בניו-יורק טיימס דווח השבוע כי במערכת הביטחון בנו אסטרטגיה, אשר כחלק ממנה חושפים כשלים פנימיים במשמרות המהפכה, על מנת לייצר קרע בין המנהיגים למשרדי מערכת הביטחון והמודיעין האיראנים. גורמים בכירים בטהרן הודו מנגד כי זרועות המודיעין הישראלים חדרו לתוך החוגים הביטחוניים של איראן.