המתיחות הביטחונית: מאות חמושים פלסטינים צעדו הערב (ראשון) ברחובות ג'נין וקראו לנקום בישראל בעקבות מותו של דאוד זביידי, אחיו של זכריה זביידי, שנהרג ביום שישי האחרון בחילופי אש עם כוחות צה"ל וימ"מ. במהלך הצעדה דרשו החמושים את החזרתה המידית של הגופה.

בתוך כך, הפלסטינים הודיעו על שביתה מקיפה מחר בג'נין ובשכם. השביתה "למען דם הקדושים", תכלול את בתי הספר, האוניברסיטאות ואת החנויות.

כזכור, היום נקבע מותו של דאוד זביידי, שפונה בסוף השבוע לטיפול בבית החולים רמב"ם לבקשת הפלסטינים, לאחר שנפצע באורח קשה במהלך חילופי אש עם כוחות צה"ל בג'נין. בעקבות זאת, הכוחות בג'נין הבטיחו כי תתקבל תגובה "כואבת, אכזרית ולא אופיינית" למותו. מבית החולים נמסר כי זביידי הועבר רמב"ם ביום שישי כשהוא הונשם והורדם והוגדר במצב אנוש עם הגעתו לחדר הלם. הוא טופל בטיפול נמרץ, והבוקר כאמור נקבע מותו.

הרשות הפלסטינית גינתה את מותו. ממשרד החוץ הפלסטיני נמסר: "המשרד מגנה בחריפות את הפלישות המתמשכות לג'נין ולמחנה, וירי של כדורים חיים במטרה להרוג, בתוקפנות מתמשכת שגורמת לא פעם ליותר הפרות ופשעים. המשרד שב ומדגיש כי ההסלמה בהפקעת אדמות, נכסים, בתים ומקומות קדושים וחייהם של אזרחים פלסטינים".

משרד החוץ הפלסטיני הוסיף: "על הקהילה הבינלאומית לספק הגנה בינלאומית עבור עמנו חסרי ההגנה, כהנחת יסוד הכרחית ודחופה כדי לאפשר להם לממש את זכותם להגדרה עצמית בחופש מלא. המשרד קורא לבית הדין הפלילי הבינלאומי לשבור שתיקה , לקחת על עצמו את אחריותו ולהתחיל מיד בחקירותיו על פשעי הכיבוש והמתנחלים נגד עמנו".