המתיחות נמשכת: צה"ל הודיע היום (שלישי) על תגבור הכוחות בקו התפר בשני גדודי לוחמים נוספים. מדובר בכוחות הנדסה וציוד מכני כבד, במטרה לסגירת מרחב התפר. קצין הנדסה ראשי, תא"ל עידו מזרחי יפקד על המבצע ההנדסי לסגירת המרחב, זאת עד להקמת חומת ההפרדה.

בתוך כך, השר לביטחון פנים עמר בר לב אמר במהלך טקס יחידות מצטיינות של המשטרה: "השבועות האחרונים מבליטים ביתר שאת את חשיבותה של המשטרה, ואת עוצמתם של השוטרים והשוטרות ביחידות השונות. לדאבון הלב, המחיר שאנו משלמים הוא לעיתים כבד מנשוא, כפי שנוכחנו רק בשבועות האחרונים".

"זה גם המקום להבהיר לדורשי רעתנו: מדינת ישראל וכוחות הביטחון שלה, בהם גם משטרת ישראל, ירדפו אתכם בכל מקום, ביום ובלילה, ויגיעו אליכם. יידע כל מי שמבקש לפגוע בנו, כי דמו בראשו", הבהיר, "כפי שפועלים בימים האחרונים כוחות המשטרה, צה"ל והשב"כ במחנה הפליטים ג'נין, נמשיך להפעיל יד קשה כנגד הטרור, ולא נהסס אף לצאת למבצעים צבאיים נרחבים יותר, בג'נין ובמקומות אחרים אשר מהווים קרקע פורייה לטרור. אל תנסו אותנו".

"אך לא רק במאבק בטרור מצטיינת משטרת ישראל: בחודשים האחרונים חלה ירידה משמעותית בנתוני הפשיעה, בפרט בחברה הערבית. גם כאן לא במקרה. אתם וחבריכם, מהמפכ"ל ומטה, מובילים מאבק עיקש ונחוש בפשיעה, ונוחלים הצלחות רבות, הנובעות מהמצוינות המאפיינת אתכם", סיכם.