24 שעות לאחר חיסולו של מנהיג דאעש בסוריה, על ידי כוחות אמריקאיים, שוחח הבוקר (שישי) צבי יחזקאלי עם ניסים משעל ב-103FM, על מנת לנתח את הצעדים שהובילו את ארה"ב למהלך, ואת ההשלכות אליו. יחזקאלי טען שלמרות החיסול, דאעש הוא דווקא לא האויב הגדול ביותר של ארה"ב: "איראן מרה ומתוחכמת יותר - אפילו תוקפת את האמריקאים. הם הולכים על האויב הקל".

העיתונאי פתח את השיחה עם ניתוח מקומו של אבו-אברהים שחוסל: "הוא ארכי טרוריסט צריך לומר. הוא בעצם היה סגנון של אל בגדדי, וקיבל את הנהגת הארגון אחרי חיסולו על ידי האמריקאים. תפקידו של אברהים היה להחזיר את דאעש להיות גורם מפתח בסוריה ובעיראק והוא עשה את זה. הוא גם אחראי לטבח היזידים הגדול והוא גם אחראי לזה שהארגון עדיין טובח בלוחמים של אסד. אני אזכיר לך שלפני שבועיים השתלטו כ־100 לוחמים על בית כלא באזור הכורדי ולקחו משם בני ערובה. תבין, זה הבן אדם. מבחינת ארה"ב, שהגדירה את דאעש כאויב שלה, זו הצלחה מאוד מאוד רצינית. גם מבחינת מודיעין, גם מבחינת ביצוע וגם מבחינת המסר. המסר הוא שאם אתה מתעסק עם האמריקאים הם ימשיכו לעשות את זה. תבין, בסופו של דבר האמריקאים כבר מזמן הבינו שדאעש זה ארגון שלא הולך לשום מקום. זו אידיאולוגיה".

משעל שאל את יחזקאלי אם החיסול מעיד שהאמריקאים עדיין נוכחים בתוך המזרח התיכון. על כך הוא השיב: "בהתאם לתנאים שלנו ובהתאם לנוחות שלנו. אתה יודע מה, בוא ניקח חיסול אחר יותר משמעותי שהיה באזור שלנו לפני שנתיים - קאסם סולימאני. את החיסול הזה האמריקאים לא היו עושים היום למרות שהוא מסוכן בכמה רמות. היום, בשלטון ביידן, הם לא היו מחסלים מישהו כמו סולימאני, למרות שאנחנו אמרנו במשך כל כך הרבה שנים שהוא המנוע טרור של האזור. אפשר להגיד שהם משחקים משחק מוגבל ושמים את הדגש על דאעש בגלל שזה אויב של האמריקנים מתחילת ההתערבות שלהם בסוריה ועיראק. אני לא רוצה להמעיט בערכו של החיסול כי החיסול הזה הוא חשוב וגם המסר שלו הוא חשוב".

" הסיפור עם איראן סבוך. לא נשכח שיש גם בווינה מקום בו האיראנים והאמריקאים מתכנסים בכדי לגבש הסכם. אגב, יש שם התקדמות עצומה, ייתכן וכבר בחודש הזה נשמע על טיוטת הסכם. לכן, האמריקאים סופגים את ההתקפות. הם שותקים, אבל הם לא יודעים שככה איראן מבססת את מעמדה ליום שאחרי ההסכם  הם לא מתייחסים לאויב האמיתי. הם קוראים את המפה לפי האינטרסים שלהם, ורוצים להרגיע את איראן. ההתערבות של האמריקאים זה משהו כירורגי, זה לא חיילים על הקרקע, זו לא התערבות, זה לא כמו הסיפור שיש עכשיו בין פוטין לארה"ב. זה משהו קל, זו פעולה כירורגית שאתה מקבל הרבה פרסים ושבחים עליה.  הם לא רוצים להתערב במזרח התיכון, ולכן הם מזניחים אותו. שוב, הם קוראים את המפה לא נכון. האם אנחנו שמחים בחיסול הזה? כן, אבל האויב האמיתי הוא איראן", הצהיר יחזקאלי.

לסיום, הוא התייחס לזווית הישראלית של העניין ואמר כי "הישראלים מעבירים בכל ערוץ ובכל דרך את מורת רוחם מהדבר הזה. מעבר לזה, הנחת העבודה היא שצריך להיערך לזה שיום אחד אתה תקבל את ההודעה מווינה שיש הסכם, ומדינת ישראל נערכת לזה עם תכניות מבצעיות ליום בו איראנים ימשיכו להאיץ את תכנית הגרעין שלהם, והמעצמות יגידו להפסיק לתקוף את איראן. יש פה הרבה מאוד משמעויות לכל פעולה, ומדינת ישראל נערכת לזה. אגב, בארצות הברית פיטרו מצוות המשא ומתן שלהם את כל מי שדרש להחמיר את הסנקציות ואפילו החלו בסדרת ויתורים שתאפשר את ההסכם. בלי לראות את כל פרטי ההסכם אני יכול להגיד לך שאני בטוח שהאיראנים ירוויחו ממנו. הם ירוויחו שני דברים: קודם כל יזרום כסף לאיראן ודבר שני הם ימשיכו בתוכנית הגרעין שלהם. ישראל תצטרך להתמודד עם זה. אין מה לעשות, השיקולים של האמריקאים לא תמיד תואמים לשלנו, וביידן לא רוצה להכניס את הראש שלו למזרח התיכון".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm