אינני מכיר את פרטי המבצע לתפיסת הנשק, אבל ממה שקראתי מדובר בעבודה שדורשת מקצועיות ורמה גבוהה מאוד. להבדיל מסמים, כדי לרכוש נשקים ממספר כל כך גדול של סוחרי נשק אתה חייב להיות מקצוען, ובהחלט מדובר פה בעבודה יסודית ומוקפדת הראויה לציון.

כמובן שהישג כזה מרתיע ומהווה פגיעה משמעותית מכמה היבטים, מעבר לכך שהוא מכניס את האנשים האלה לכלא. אירוע כזה מייצר הרתעה ומכניס לפינה, ויש מי שישקלו בעתיד אם שווה להם לקחת את הסיכונים. תוסיפו לזה את כל הפעילות שנערכת מסביב וזו עוד לבנה משמעותית בטיפול בפשיעה, במיוחד במגזר ובעיקר בתחום האמל"ח.

אני לא מכיר את המודיעין של היום, אבל חלק מהנשק, כמו שנאמר, "זולג" מהשטחים. יש נשק שנגנב מבסיסי צה"ל ויש נשק שנגנב ממחסנים ומאזרחים בישראל. במקרה של נשק כמו קרל גוסטב קל להבין שזו גניבה מהשטחים, אבל לגבי שאר כלי הנשק ברור שהם מגיעים ממקורות פשע אחרים.


אם לא תהיה המשכיות ללחימה ולפעילות אז המכה הזו תהיה טיפה שאולי תזעזע את העבריינים לזמן קצר – והם ימשיכו הלאה. חייבת להיות המשכיות ופעילות במגוון תחומים, גם בשטח, גם בחקירות, עם מודיעין וסוכנים וכל מה שצריך. זו מכה חזקה מאוד להוריד 78 סוחרי אמל"ח, אבל חייבים רצף טיפולי כי זה מה שייצור מאזן אחר ויהווה שובר שוויון. 


זו פעילות מרתיעה ומאוד משמעותית לטיפול בנושא האמל"ח, ובעיקר במגזר. אין ספק בכך. צריך להבין שלא ניתן לבצע פעילות כזו בכל כפר, ולכן הכלי הזה שנקרא סוכנים הוא חשוב. המשטרה יודעת להתנהל מול האנשים הללו. במבצע כזה כל העסקאות מוקלטות ומתועדות. הכל מגובה ראייתית בפעילות של המשטרה עם כל מה שצריך – לרבות מטוסים, מסתערבים, מודיעין ובילוש.

הכותב הוא תנ"צ בדימוס, בעבר סגן ראש להב 433 ומפקד ימ"ר חוף