ברקע המתיחות בצפון: מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם הערב (שבת) לרגל יום השנה לסיום מלחמת לבנון השנייה. במהלך נאומו אמר כי "במשך 15 שנה ישראל נמנעה מתקיפה אווירית בלבנון בשל החשש מחיזבאללה, למעט הפרות קטנות". 

עוד אמר נסראללה כי "במשך 15 שנה אנחנו שומעים רק איומים מישראל, אבל הם לא עשו דבר בשל החשש מההשלכות האפשריות של מלחמה". לדבריו, ההישג החשוב והאסטרטגי ביותר של מלחמת לבנון השנייה הוא יצירת מאזן אימה וכללי עימות ששומרים על לבנון.

בהמשך דבריו הוא התייחס לתקיפות ההדדיות בימים האחרונים ואמר כי: "הם הפציצו שטחים פתוחים, אז אנחנו הפצצנו שטחים פתוחים בחזרה. זה אישור למשוואה שהאויב הפר, לא יצירה של משוואה חדשה". עוד אמר: "כל תקיפה אווירית של ישראל תוביל לתגובה ודאית". 

"מה שהתרחש בימים האחרונים הוא התפתחות מסוכנת שלא קרתה ב-15 השנים האחרונות", הוסיף, "האפשרויות פתוחות, והתגובה יכולה להיות בשטחים הפתוחים בצפון פלסטין, בגליל או בגולן".

בתוך כך, דובר צה"ל עדכן כי כוחות צה"ל עצרו חשוד שחצה משטח לבנון, זאת לאחר שהתקבלה התראת גדר במרחב עראמשה בגבול לבנון, בנקודה בגבול שחוצה בתוך מרכז הכפר ג׳ורדיח׳. אין חשש לאירוע בטחוני. 

כזכור, ארגון חזבאללה לקח אחריות על הירי לעבר צפון הגולן ואצבע הגליל. בהודעה שהוציא כתב הארגון כי "הירי הרקטי לעבר ישראל היה בתגובה לתקיפות הישראליות בלבנון". 

בנוסף, סגן מזכ"ל חזבאללה נעים קאסם אמר בתגובה לירי של הארגון מלבנון לשטח הארץ כי "ישראל חייבת להישאר מורתעת, אחרת אנחנו מוכנים להגיב. הארגון פעל כתגובה נגד האגרסיביות שלה". את הדברים מסר לאתר החדשות הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה "אלמיאדין".