דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיב זאדה הכחיש היום (ראשון)  במסיבת העיתונאים השבועית את מעורבות מדינתו באירוע בו נהרגו שני בני אדם בהתקפה על ספינה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן. "המשטר הציוני יוצר אימה בגלל חוסר בביטחון. אנו מגנים את ההאשמות על מעורבותה של איראן". 

 כזכור, ביום שישי האחרון דיווח משרד ההגנה הבריטי כי ספינה בבעלות ישראלית הותקפה במפרץ עומאן.  המשרד לא מסר פרטים נוספים, פרט לכך שהאירוע התרחש ביום חמישי בלילה ליד האי עומני, 300 ק"מ מהבירה מוסקט וכי מדובר בספינה בבעלות יפנית, שמנוהלת על ידי חברת זודיאק הבריטית בבעלות אייל עופר.

גורם מודיעיני שצוטט בעיתון "הניו-יורק טיימס" אמר כי "התקיפה האיראנית מעידה כי היא מרחיבה את פעילותה בים". בדיווח האמריקאי מצוטטים שני גורמים נוספים, אשר הסבירו כי, ככל הנראה, האיראני השתמשו במזל"טים אשר התרסקו לתוך חדרי המגורים, אשר ממוקמים מתחת למרכז השליטה בספינה. האפשרות השנייה שהועלתה היא כי המזל"טים התרסקו דווקא על הגשר שבסיפון.

ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס לתקיפה ואמר: "שמעתי עכשיו שאיראן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע, הם מתכחשים לזה. אז אני קובע כאן באופן מוחלט: איראן היא זו שביצעה את התקיפה נגד הספינה. ההתנהלות הביריונית של איראן מסוכנת לא רק לישראל, אלא פוגעת באינטרסים גלובליים, בחופש השיט ובסחר הבינלאומי".

"הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האיראני שהם עשו טעות קשה. אנחנו, בכל מקרה, יודעים להעביר את המסר לאיראן בדרכים שלנו", הוסיף. 

כמו כן, שר הביטחון בני גנץ שוחח עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים בעניין. שר החוץ יאיר לפיד שוחח גם הוא עם מקבילו, שר החוץ הבריטי דומיניק ראאב ועם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, והבהיר: "איראן אינה רק בעיה ישראלית, אלא יצואנית של טרור, הרס וחוסר יציבות הפוגעים בכולנו. לעולם אסור לשתוק למול הטרור האיראני הפוגע גם בחופש השיט".