דובר צה״ל מסר הבוקר (שלישי) כי במהלך הלילה צה"ל תקף במספר גלי תקיפה למעלה מ-130 יעדי טרור והתעצמות של ארגוני הטרור ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל.

בגל התקיפה הראשון והשני, מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס של צה״ל תקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס. בגל התקיפות השלישי הותקפו מטרות של ארגון חמאס ושל ארגון הטרור גא״פ, שביניהן: אתרים לייצור אמצעי לחימה ומתחמים צבאיים של ארגוני הטרור חמאס וגא״פ, באחד מהם ממוקם ביתו של מפקד גדוד בארגון הטרור חמאס.

כמו כן, במסגרת התקיפות ביממה האחרונה צה״ל תקף את מבנה המודיעין הצבאי של הארגון וכן סיכל כ-15 פעילים של הארגון, בהם בכירים. בנוסף, טנקים וכלי טיס של צה״ל תקפו יעדי טרור נוספים, בתוכם: שתי מנהרות טרור התקפיות סמוכות גדר.

מצה"ל נמסר כי "חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה וצה״ל נוקט באמצעי זהירות כדי לצמצם ככל הניתן  פגיעה אפשרית באזרחים במהלך פעילותו הצבאית. חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה, ויישא בהשלכות לפעולות כנגד מדינת ואזרחי ישראל".

נכון לשעה זו זוהו כ-200 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל ולוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות. צה״ל תגבר את כוחותיו בפיקוד הדרום וב-24 השעות הקרובות ימשיך בתקיפות היעדים.