דובר צה''ל, תת-אלוף הדי זילברמן ערך הערב (שני) תדרוך מיוחד לאור ההסלמה בדרום, במהלכה בוצע ירי מאסיבי של רקטות מרצועת עזה לעבר ירושלים, ערי הדרום ויישובי עוטף עזה. בתדרוך הוסבר כי סדרת הירי האחרונה של חמאס היא "שלב נוסף בהסלמה ונסיון להביא להסלמה גם בירושלים ובעזה".

במהלך המטח, נורו רקטות לירושלים לצד ירי ליישובי העוטף, ונרשם מקרה של ירי נ''ט לעבר רכב שעמד במרחב עוטף עזה. כעת אומרים בצה''ל כי "הירי הנוכחי חמור ביותר ולא יעברו בשתיקה".  עוד הוסיף דובר צה''ל כי "מרבית השיגורים נפלו בשטח פתוח או כתוצאה מיירוט. חמאס ישלם מחיר כבד על ההתנהלות שלו והתגובה תהיה חריפה".

בנוסף הוסבר כי הכוננות הוגברה ביממה האחרונה, כך שצה''ל ערוך למגוון תרחישים ותוגברו הכוחות להגנה קרקעית. "אנחנו מבינים שחמאס לא הבינו עד כה, אך אחרי שנפעל ברצועה הם יבינו. גם יציאה למבצע נרחב נמצאת על הפרק ויש מנעד רחב של אפשרויות. זו פגיעה בלתי נסבלת בריבונות של מדינת ישראל ואם לאחר התקיפה בעזה, שהחלה מיד לאחר הירי לירושלים  ימשיך הירי, אז נגבה מחיר נוסף", מסר דובר צה''ל.

כמו כן, פיקוד העורף פרסם הנחיות חדשות בעקבות המצב, לפיהן לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה מחר ולא יותרו התכנסויות של למעלה מ-10 אנשים בשטח פתוח.  בנוסף הוסבר כי לא בוצעה חדירת מחבלים בשער הנגב או במקום אחר בעוטף עזה וכי בשלב זה התקיפה מתבצעת על פעילי טרור "העוסקים בפעילות חבלנית עוינת. קיבלנו אור ירוק לבצע את הפעולה לאורך כל הרצועה".

דובר צה''ל הטיל את האחריות לאירוע על חמאס ואמר כי "אין כוונה שלא להגיב בצורה חמורה, על אירוע כל כך חמור. תכלית הפעולה כרגע היא לפגוע קשה בחמאס ולמעשה להביא למצב שהארגון חוזר לשקט ולא יחזור על פעולותיו מהיממות האחרונות. התגובה הפעם תימשך ימים ולא דקות בודדות, חמאס הולך להרגיש את זרועו העוצמתית של צה''ל".