המהומות בירושלים: אבנים יודו היום (שני) לכיוונו של רכב בו נהג יהודי, שנסע באזור דרך יריחו בירושלים. כתוצאה מכך נהג הרכב איבד שליטה והרכב סטה מהכביש, נוסעי הרכב נפגעו קל, שוטר שהיה במקום שפעל לחילוץ הנוסעים, חש סכנת חיים בעקבות פורעים ערבים שהקיפו אותו ונאלץ לירות באויר. כוחות משטרה שנכחו באזור, סייעו לנוסעי הרכב, הדפו את הפורעים ופועלים לאיתור החשודים.

השוטר שהגיע לסייע לנהג נפגע בפניו. גורמים שהיו במקום סיפרו: "לא ברור איך אותו בחור ניצל ממוות, שאפו גדול לשוטר שהציל את חייו של הנהג".

נהג הרכב שהותקף בירושלים (צילום: שלו שלום/TPS)

נהג הרכב שהותקף, סיפר: "נסענו ברחובות שהיו אמורים להיות מאובטחים ומתואמים על ידי המשטרה. שני הרחובות היו ריקים ממשטרה ומלאים בצעירים ערבים. כל הדרך אנחנו נוסעים ונרגמים באבנים. הגעתי לנקודה שלא היה לי איך לעקוף והתחלתי לעשות הלוך וחזור ברמזור, והגיעו עוד אבנים לרכב. גז פלפל נכנס לנו לרכב, עד שבשלב מסוים האוטו נעצר. אני נתקעתי בבטון, פתחתי את הדלתות והתחילו להרביץ לנו עשרות ערבים, חיות, הם הכו בנו עד שהגיע השוטר, שסיים את האירוע".

השוטר אמיר בן קיקי שחילץ את קורבן הלינץ' בירושלים. צילום: דוברות המשטרה

השוטר שחילץ את השוהים ברכב שהותקף, רפ"ק אמיר בן קיקי, סיפר: "זיהיתי המון רץ לכיוון כלי רכב שמגיע ועולה על שולי המדרכה. הבנתי שמדובר באירוע חריג, התקדמתי וראיתי את ההמון משליך אבנים לעבר יושבי המכונית. זיהיתי אירוע מסכן חיים ונאלצתי לירות באוויר".

ניסיון הלינץ' בירושלים (צילום: עמאר אסדי, חמ''ל)
ניסיון הלינץ' בירושלים (צילום: עמאר אסדי, חמ''ל)


יו"ר הציונות הדתית התייחס לאירוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "שלום למשטרת ישראל, עכשיו אני מבין למה אתם לא מצליחים לטפל בטרור הזה. עם אבנים ש'מיודות' מעצמן בידי כח עליון באמת קשה להתמודד. אולי אם תבינו שהאבנים לא יודו מעצמן אלא יש מחבלים שמיידים אותן, ולמחבלים האלה יש מרכז מסה שאפשר לכוון אליה אש חיה, אולי אז קצת פחות אבנים ייודו".

אירוע זה התרחש במקביל למהומות בהר הבית בין שוטרים למתפללים ערבים. כ-8,000 מוסלמים הגיעו לשטח ההר כשהם מצוידים בקרשים, אבנים ובקבוקי תבערה. כמו כן בוצע גם ירי זיקוקים מצד המתפללים מההר כלפי חוץ. הכוחות הקיפו את ההר ונערכים להגיב לכל תרחיש. ארגון הסהר האדום דיווח על מאות פצועים באצעו.