שלושה מחבלים פתחו בירי לעבר מוצב סאלם בשומרון הסמוך לג'נין. שני מחבלים נורו ונהרגו לאחר שחיילי צה"ל ושוטרי מג"ב ששהו במקום הגיבו באש לעברם, והשלישי נפצע אנוש ופונה לבית חולים העמק שבעפולה. שלושת המחבלים הגיעו למחסום כשהם חמשים בנשק מסוג קרלו, ירדו מרכבם וירו לעבר החיילים והשוטרים.

מפקד חטיבת מנשה, אל"מ יאיר פלי, תדרך את ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן על פרטי ניסיון הפיגוע. דגן בירך את פלי ואת לוחמי מג"ב של חטיבת מנשה. "בשם כל תושבי השומרון אני מצדיע ללוחמי מג"ב, הימים הלא פשוטים הללו מזכירים לנו שוב ושוב שאנחנו עם אחד. עם ישראל כולו וההתיישבות בשומרון כחלק ממנו ינצחו את הטרור הפחדני של הרשות הפלסטינית".

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן הגיע לזירת האירוע ואמר לשוטרים שהיו באירוע: "פעלתם בצורה מקצועית ונחושה, חתרתם למגע והבאתם לסיום מהיר של האירוע, כל זאת ללא  נפגעים לכוחותינו. זה מסוג האירועים שהיו יכולים להיגמר באסון כבד ואתם אלו שמנעתם אותו. הצלתם חיי אדם וזה בדיוק מה שמצופה מלוחמי ולוחמות מג"ב".

כמו כן, השוטרת שניטרלה את המחבלים, ש', לוחמת בשירות סדיר אמרה: "במהלך הפעילות מחוץ לשער הבסיס זיהיתי שלושה מחבלים חמושים רצים לעברנו ופותחים באש,  דרכנו את הנשקים ותפסנו מחסות תוך שאנחנו משיבים לעברם באש, במהלך הקרב יריות אנחנו שומעים כדורים שורקים לנו מעל הראש. מנענו את האירוע הבא שהיה יכול להיות הרבה יותר חמור - לשם כך התגייסנו".

כוחות המשטרה וצה''ל (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות המשטרה וצה''ל (צילום: דוברות המשטרה)
 

כזכור, זהו ניסיון הפיגוע השלישי המתרחש השבוע, כאשר לוחמי משמר הגבול עצרו במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) תושבת חברון בת 27 בחשד שהתכוונה לבצע פיגוע דקירה במערת המכפלה. זאת לאחר שהיא עוררה את חשדם של הלוחמים כשנראתה לחוצה ומבוהלת באחד ממעברי הבידוק, בבדיקה שביצעו אותרה בתיקה סכין. 

החשודה עוכבה לחקירה בכוחות הביטחון ובמשטרת ישראל, בסיומה הועברה לבית הסוהר השרון. 

בתחילת השבוע אירע פיגוע בצומת תפוח, כאשר רכב חולף ירה לעבר אזרחים בתחנת אוטובוס סמוך לצומת תפוח, שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". כתוצאה מן הירי נהרג יהודה גואטה, צעיר בן 19, ושני בני אדם בשנות ה-20 לחיים נפצעו קשה וקל. 

בפעילות משולבת, השב"כ לוחמי ימ"מ של מג"ב לעצור את המחבל שביצע את הפיגוע - מונטאסר שלבי, בן 44, תושב תורמוסייעא וללא שיוך ארגוני. הלילה פעלו כוחות צה"ל בכפר, למיפוי ביתו של המחבל לצורך בחינת האפשרות להריסת הבית.

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ ערך השבוע סיור באוגדת איו"ש יחד עם קצינים בכירים, בהם מפקד פיקוד המרכז אלוף תמיר ידעי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן, ואמר: "הנחיתי להמשיך בדריכות הגבוהה בגזרה על רקע האירועים האחרונים והתקופה האחרונה".