על אף סוף שבוע מתוח בדרום, בו שוגרו לעבר עוטף עזה עשרות רקטות, הודיעו הבוקר (ראשון) במועצה האזורית שער הנגב כי הלימודים יתקיימו כסדרם, וזאת לאחר לילה שקט יחסית. 

כאמור, אמש זוהה שיגור אחד שנפל בסמוך לגדר המערכת ביישוב נירים, ומוקדם יותר אזעקת צבע אדום נשמעה בשדרות ורקטה ששוגרה מהרצועה יורטה בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית בשמי העיר. צבע אדום נוסף נשמע באזור נחל עוז, מכיוון שהלך לשטחים חקלאיים הופעל באפליקציה בלבד.

זמן קצר לאחר השיגור, לוחמי צה"ל עצרו חשוד שחצה את גדר המערכת בדרום רצועת עזה לשטח ישראל. על החשוד לא נתפס נשק והוא תוחקר בנקודה. 

שיגור רקטה מעזה לעבר שדרות (צילום: דדי פולד, אנשי הדממה בפייסבוק)

ארצות הברית גינתה  את ירי הרקטות לעבר ישראל. בהודעה שפרסמה מחלקת המדינה האמריקאית בטוויטר נכתב: "אנו מגנים את ירי שיגור הרקטות מעזה לישראל. אין שום הצדקה לתקיפות שכאלה".

סוף השבוע האחרון היה מתוח במיוחד עם עשרות רקטות ששוגרו מהרצועה לעבר עוטף עזה והערכות מצב ביטחוניות נערכו לאורך היום בקריה בתל אביב בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל ובכירים נוספים. 

בתום הערכת המצב אמר נתניהו: "סיימתי עכשיו הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון, שר הבט"פ, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה. מול רצועת עזה - הנחיתי להיערך לכל תרחיש. שמענו גם את הסקירה על המצב בירושלים מהמפכ"ל - אנחנו רוצים קודם כל להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים".

שר הביטחון, בני גנץ, אמר: "מדינת ישראל נוקטת במדיניות אזרחית מרחיבה ושומרת על חופש דת ופולחן לכל הדתות והמאמינים ובכללם תושבי מזרח ירושלים וכלל הפלסטינים. כרגע שקט בדרום, אבל אם השקט לא ישמר, עזה תיפגע קשות, אזרחית, כלכלית וביטחונית, ומי שיישא באחריות הם ראשי החמאס. המשוואה ידועה להם וברורה מאוד. צה"ל ערוך לאפשרות של הסלמה, ונעשה את מה שנדרש כדי שהשקט ישמר". 

יו״ר ימינה נפתלי בנט התייחס להתפתחויות ומסר: "מחבלי עזה משתוללים בירי נגד תושבי הדרום. פורעים ערבים מבצעים פוגרום ביהודים בלב בירתנו ירושלים. לא בשביל זה הקמנו מדינה. על ממשלת ישראל לפעול מיד בכל הכלים בכדי להעניק ביטחון לאזרחי המדינה״.

בתוך כך, מוקדם יותר היום הודיע הרמטכ"ל על ביטול נסיעתו לוושינגטון שתוכננה למחר עקב ההסלמה הביטחונית. הביקור היה אמור להיות ביקור העבודה הראשון בארה"ב מאז כניסתו של הנשיא ג'ו ביידן לתפקיד, והדיונים במהלכו אמורים היו לעסוק בנושא הגרעין האיראני.