הפרשן לענייני ערבים בערוץ 13, צביקה יחזקאלי, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתכניתו ב-103FM על ההתפתחויות בגזרה הביטחונית באזור. הוא הסביר את פשר ההתנהלות האיראנית במזרח התיכון, מדוע דווקא עכשיו היא מעזה יותר לטענתו, וקבע "איראן חוזרת לעצמה בהיבט הלא טוב".

איראן מגדילה את הברחות הנשק לסוריה, בחודש האחרון מגיעים עוד משלוחים מטהרן לדמשק, מה עומד מאחורי זה.
"פרשנות איראנית מאוד מציאותית למצב במזרח התיכון. אנחנו בפתח של תקופה חדשה שמתאפיינת במשטר חדש בארה"ב שרוצה לחזור להסכם הגרעין, 'לא אכפת לי מה אתם עושים במזרח התיכון'. בנאום שנשא הלילה נשיא ארה"ב של ביידן הוא כלל לא דיבר על איראן ואמר שאחד האסונות הגדולים ביותר במזרח התיכון זה דווקא המלחמה במיליציה האירנית בתימן".

תיעוד מהתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה (צילום: רשתות חברתיות)

יחזקאלי תמה: "זה הדבר הכי מטריד? הסעודים מאוד חששו מהנאום הזה כי ארה"ב מכשירה את האויב שלהם, עד כדי כך. איראן מסתכלת על האזור ואומרת מותר לשלוח משלוחים, זה מה שמסביר את התעוזה שלהם. תראה את זה בשבועות הקרובים בכל הזירות – סוריה, תימן ולבנון, יותר תעוזה כיוון שמדיניות המקסימום לחץ של טראמפ, סנקציות ולחץ צבאי מתחלפת במדיניות המקסימום דיפלומטיה. דהיינו אפשר לפעול כרגיל".

תעוזה של האיראנים, כלומר התגרות בישראל
"בהחלט, תראו את תקרית הפלת הרחפן לדוגמה על ידי חיזבאללה. הם מבינים שאפשר וגם ישראל שתוקפת בסוריה יודעת שיש להם עכשיו יותר מרחב תגובה לעניין הזה. תראו את הניסיון לפיגוע בהודו, זה אומר יותר תעוזה. איראן חוזרת לעצמה בהיבט הלא טוב, זרועות הטרור מתחילות לפעול כסף מתחיל לזרום שומעים את עניין החזרה לגרעין ומבינים את המסר. הדבר המאכזב ביותר הוא שביידן לא הזכיר את עניין ישראל הגרעין ואיראן שזו לא בשורה טובה. אמר שמה שקורה בסעודיה זה אסון הומניטרי, דברים שמעידים על שינוי באזור הזה ולא לטובת ישראל".

מילה על נסראללה?
"נסראללה מנצל את משבר הקורונה וככל שלבנון נחלשת היא יותר נופלת לידיים אירניות והוא גם מבין את המסר".