חשד לניסיון פיגוע סמוך לאריאל: מחבל ניסה היום (שלישי) בשעות הצהריים המוקדמות לדקור חיילים בצומת גיתי אבישר שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים", ונוטרל על ידי כוחות הביטחון. 

מהתחקיר הראשוני של האירוע עולה כי לוחמת ומפקד כיתה מגדוד רם של פיקוד העורף היו במשימה שגרתית בצומת גיתי אבישר, במהלכה זיהו רכב שנראה להם חשוד בצד השני של הכביש. הם חצו לעבר הרכב, שלא היה קשור לאירוע, וכעת שהלכו על המדרכה עבר אותם המחבל שנראה חשוד. הם הסתובבו וראו אותו מתקרב לעברם עם סכין מטווח מאוד קצר.

המחבל התנפל על החיילת, שהדפה אותו מספר פעמים. בהמשך ניסה והוא מנסה גם להסתער על המ"כ, שבסופו של דבר הצליח להיכנס למצב ירי, וירה בפלג גופו העליון. גורמים בצבא אומרים כי מהתחקיר הראשוני בשטח נראה כי הם בצורה טובה מאוד בשטח.

כוחות ההצלה בזירה (צילום: דוברות איחוד הצלה)
כוחות ההצלה בזירה (צילום: דוברות איחוד הצלה)
 

מדובר צה"ל נמסר כי מחבל הגיע לצומת גיתי אבישר וניסה לדקור את מפקד הכוח ולוחמת שפעלו לאבטחת הצומת. הלוחמת בכוח הדפה את המחבל לאחר שניסה לדקור אותה מספר פעמים, ומפקד הכוח ששהה בנקודה ירה לעבר המחבל וניטרל אותו. אין נפגעים לכוחותינו.

חיים קרייף, חובש איחוד הצלה שהגיע למקום בעקבות הדיווח על ניסיון הפיגוע, עדכן מהזירה כי "למרבה הנס אין נפגעים ישראליים והאירוע בטיפול כוחות הביטחון".

ינון גיאת, עד ראייה, סיפר בכאן ב': "עמדתי ברמזור, שמעתי ירייה ואז ראיתי שני חיילים שמתעמתים עם מחבל. אחרי כמה צעדים, הוא ניסה להמשיך לדקור - ונפל".