הסכם על הקמת מרכז לאימוני טיסה, עבור חיל האוויר היווני, נחתם היום (שלישי) בין משרדי הביטחון של ישראל ויוון. לפי ההסכם, האחראית על המתחם תהיה חברת אלביט. ההסכם, בהיקף של כ-1.68 מיליארד דולרים הוא למשך 20 שנים והוא כולל גם רכש של עשרה מטוסי M-346 (לביא), סיוע בשדרוג מטוסי T-6 (עפרוני), אספקת סימולטורים, הדרכות ולוגיסטיקה.

תרגיל חיל האוויר ביוון. צילום: דובר צה"ל

"ההסכם מבטא את היחסים המצויינים והמתפתחים שיש לנו עם יוון. מדובר בשותפות ארוכת טווח, שתשרת הן את האינטרסים של יוון והן את האינטרסים של ישראל. זו שותפות שתקדם את היציבות באזור הים התיכון ותייצר מאות מקומות עבודה בשתי המדינות", ציין שר הביטחון בני גנץ, שלאחר אישור ההסכם שוחח בטלפון עם עמיתו היווני, ניקוס פאנאגיוסטופולס.

ראש "סיבט" במשרד הביטחון, יאיר קולס, ציין עוד כי אישור ממשלת יוון מהווה צעד היסטורי נוסף בהידוק היחסים הביטחוניים בין המדינות. "זה לא עוד הסכם ייצוא בטחוני, אלא שותפות ל-20 השנים הבאות לפחות", הוסיף קולס.

מטוס חיל האוויר (צילום: אלביט מערכות)
מטוס חיל האוויר (צילום: אלביט מערכות)

נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, בצלאל מכליס אמר בעקבות ההסכם: "לכבוד הוא לנו להיבחר לספק יכולת חשובה זו לחיל האוויר היווני, שאנו מאמינים שתתרום להמשך חיזוק היחסים הבילטראליים  בין ישראל ליוון. בחירה זו מעידה על המיצוב המוביל שלנו בתחום האימון ובאספקת טכנולוגיות וידע מוכחים, המשפרים את המוכנות תוך הפחתת העלויות".