אל"מ (מיל') קובי מרום, לשעבר מפקד גדוד 13 בגולני, שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM. מרום התייחס לסערה בחטיבה בעקבות המקרה בו המג"ד הנוכחי שרף והשמיד דגלים ואביזרים נוספים של חיילי הגדוד, המקדשים את נושא "הוותיקים-צעירים". לדבריו: "האקט שעשה המג"ד הוא נכון וראוי - אני מגבה אותו לחלוטין". עוד אמר: "כל המח"טים והמפקדים צריכים להתכנס ולהחליט כיצד לעקור את התופעה הזאת מהשורש".

ינון: לשעבר מפקד גדוד 13 בגולני, אנחנו מתכנסים בגלל שהמג"ד לפני כמה ימים שרף כל מיני אלמנטים של צעירות וותיקות. דברים עם קונוטציות משפילות והוא מנסה לעשות מלחמה בטרללת הזאת. מה הסיפור?
"קודם כל זה לא טרללת ולא תופעות של צעירות, יש תופעה ברורה בחטיבות החי"ר כולן ובגולני שהוותיקים מרשים לעצמם לצערי לעיתים, כשהמפקדים לא עושים מעשה, ליצור זכויות יתר, להתעלל. שמענו ממג"ד 13 היום על הצלפות, תופעות בזויות, עבודות משפילות, אלה עבודות שנכונות למיליציות ולא לצבא כמו צה"ל וודאי לא לגולני. האקט שעשה מג"ד 13 הוא אקט פיקודי נכון וראוי, אני מגבה אותו לחלוטין. זה מחזיר אותי 30 שנה לאחור כשאני הייתי מג"ד 134 כשהתמודדתי עם תופעות חמורות כאלה וזה אתגר פיקודי לכל מפקד בכל תקופה".

בן: זה חוזר על עצמו כל פעם מחדש.
"אני חושב שיש בלבול מוחלט בין ערכים ומורשת, מסורות, והיכן שמפקדים מרשים לזה לקרות זה קורה. אני חושב שבמקום לחזק ולדבר על המורשת המופלאה של גולני כמו חטיבות אחרות, נכנסים לכל מיני תופעות בזויות שצריך לעקור אותן. זה חלק מההתמודדות".

ינון: אבל זה קורה שנים, לא עוקרים.
"אני חושב שהמח"טים והמפקדים צריכים להתכנס ואם תהיה התמדה וקביעות בנורמות, הסיכוי שהעשבים השוטים יצמחו יקטן. זה לא יקרה מאליו. צריך גישה כלל צה"לית בחטיבות החי"ר שמכתיבות נורמות ברורות של ותיקים וצעירים ומה עושים. הייתה בעיה גם של סמים וזה חמור מאוד, זה גם פוגע בפעילות המבצעית. אנחנו מדברים על יחידה לוחמת שהמהות שלה זה הלכידות שלה והמבחן שלה הוא מבחן הלחימה, וזה בלתי נתפס שיש מעמדות ותופעות כאלה, אי אפשר למצוא ערבות הדדית ויכולת להקריב את חייך מחר במלחמה אם אלה התופעות בשגרה. לכן צריך להעריך מאוד את מח"ט 13 שניצב והתמודד עם העניין הזה ואני מקווה שמפקדים אחרים ייקחו ממנו דוגמה ויעשו מעשה שלא נדבר על זה שוב בעוד שנתיים-שלוש".