צה"ל ממשיך להתמודד בימים אלה עם התפשטות הקורונה, בעקבות העלייה הכללית בתחלואה ברחבי ישראל. בחודשים האחרונים אירעו בצה"ל התפרצויות של נגיף הקורונה בבסיסים שונים, במסגרתן נדבקו בכל מקרה עשרות מהמשרתים. כעת, למעריב נודע כי התפרצות משמעותית אירעה בבסיס חיוני של חיל הים – בסיס מספנות החיל בחיפה. 

במסגרת ההתפרצות, נדבקו 18 משרתים בבסיס ויותר מ-150 נכנסו לבידוד. בעקבות כך, הוחלט על מצום הפעילות בבסיס למתכונת שבת בלבד. יש לציין כי מדובר בבסיס חיוני מכיוון שהוא אחראי על הספנה וטיפול בשוטף ובחירום בכל כלי השיט בחיל. ההחלטה הייתה לצמצם את פעילות הבסיס מיום רביעי שעבר ועד אחרי חנוכה. יש לציין, כי מדובר בתקופה מקבילה לחופשות הדממה המקובלות בצבא בזמנים אלה. עם זאת, למעריב נודע כי בסיס מספנות חיפה לא היה צפוי להיות בהדממה. 

בני גנץ בבסיס חיל הים (ארכיון)

בעקבות המקרה, בחיל הים הורו, כאמור, על עבודה בנוהל שבת והגעה ליחידה לטובת עבודות כוננות בלבד ולנושאים מבצעיים שיאושרו על ידי מפקד מספנות חיל הים. בנוסף, הורו בחיל כי במידה וכן מגיעים לעבוד, יש לעשות זאת במסגרת קפסולות בלבד. עוד נודע למעריב כי ימי מילואים שתוכננו לתקופה זו הושהו. 
 
מדובר צה"ל נמסר: "לאור העלייה בתחלואה בקרב משרתי מספנת זרוע הים, הוחלט לרדד את פעילות היחידה ולהקדים ביומיים את הדממת החנוכה המתוכננת ובכך לאפשר למירב המשרתים ואזרחים עובדי צה"ל לנצל את חופשת החנוכה. כ- 160 אזרחים עובדי צה״ל וחיילים נכנסו בשלב כזה או אחר לבידוד על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה. 12 חולים נדבקו בתוך היחידה ושישה חולים נדבקו מבני משפחה או חברים. המספנה ממשיכה לתפקד באופן מלא וממשיכה לתקן ולהכשיר כלי שייט לפעילות מבצעית וביטחון שוטף".