מהפכה בגדודי הסיור של חטיבות חיל הרגלים בצה"ל. החלוקה המסורתית לפלוגות סיור (פלס"ר), פלוגת חבלה (פלחה"ן) והנ"ט (פלנ"ט) תבוטל, ובקרוב גדוד הסיור יכונה סיירת החטיבה. סיירת זו תהיה מורכבת משלוש פלוגות קומנדו מסתערות ומפלוגה מסייעת נוספת המכונה ראם (רשת, אש, מודיעין) - פלוגת חשיפה ותקיפה בעלת יכולות אש וגילוי אויב מתקדמות.

החחשות של ישראל מתממשים? עסקת הענק בין ארה"ב לאיחוד האמירויות יוצאת לדרך

קצין בכיר אמר ל"מעריב": "שדה הקרב המאופיין בלחימה בשטח בנוי ומבוצר מעל ומתחת לקרקע, מחייב אותנו לביצוע ההתאמות הנדרשות. הסיירת כיחידת קומנדו חטיבתית מובחרת תדע לספק מענה שלם כיחידה מבצעית עצמאית, לביצוע משימות איכות מורכבות בשדה הקרב, עם יכולות אש ואיסוף לחשיפת אויב ופגיעה בו ברמה טובה, גבוהה יותר מאשר יש לגדודים הרגילים".

פלוגת ראם החדשה תצויד ביכולות טכנולוגיות מתקדמות, כוח אדם ייעודי ואמצעי לחימה מתקדמים - מרחפנים ועד לטילים מתקדמים יותר מאשר אלו הקיימים בגדודים הסדירים הרגילים. הפלוגה אמורה לשפר את יכולת זיהוי האויב, איסוף המודיעין וההשמדה שיש לסיירת.

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בביקור בפיקוד צפון

כל הלוחמים בסיירת הקומנדו החטיבתית יעברו הכשרה בבית הספר לטרור ויוכשרו גם ללוחמה תת־קרקעית, הכוללת כניסה ללחימה במנהרות במידת הצורך. לכל פלוגה מסתערת יהיה צוות חבלה, צוות ללחימה תת־קרקעית ויכולות נוספות והיא תקבל סיוע מפלוגת ראם.

הכשרת הצוותים תימשך 60 שבועות. כבר במחזור הגיוס הקרוב תהליך ההכשרה ישתנה. טירונים שיעברו את הגיבוש לסיירת יחלו את המסלול וישובצו לפלוגת המסלול של הסיירת, כאשר כל הלוחמים יעברו מסלול זהה בהתאם למקצועות והתמחויות שונות - כמו חבלה, נ"ט, צליפה או סיור.

ובינתיים, צה"ל ממשיך להתמודד בשדה הקרב העכשווי. אתמול לפנות ערב, הפיל הצבא רחפן קטן של חיזבאללה, שחצה את הגבול באזור קיבוץ מלכיה סמוך לגבול לבנון. הרחפן הופל באמצעות לוחמה אלקטרונית. כך צה"ל השתלט עליו - מבלי לירות לעברו.

על פי ההערכות מדובר ברחפן שמשרת את חיזבאללה לאיסוף מודיעין ואין מדובר בניסיון לפיגוע. בשלב הזה ההערכה בצה"ל היא כי האירוע אתמול אינו מסמן עלייה ברף המתיחות בין ישראל לחיזבאללה לאורך הגבול.