התקיפה שבוצעה בלילה שבין שני לשלישי באזור העיר חלב שבסוריה בה נהרגו 14 בני אדם, בהם איראנים, יוחסה כמו תקיפות רבות אחרות לחיל האוויר הישראלי. רוני דניאל, הפרשן לענייני צבא וביטחון של "חברת החדשות" ושדרן 103FM התייחס לתקיפה המיוחסת לצה"ל ולמצב הביטחוני בצפון בתוכניתם של ניסים משעל וגיא פלג: "התקיפות החוזרות ונשנות של חיל אוויר שאנחנו לא יודעים מי הוא, בכל מיני מקומות בסוריה ששם יש אחיזה איראנית, עושות משהו".

משעל: סדר בתקיפות הישראליות בסוריה, תקיפה לא ידועה וכו'.
"יש תקיפות בסוריה של חיל אוויר עלום. יש צנזורה במדינת ישראל ואנחנו מחויבים לעניין הזה. אני חושב שהפעולות נמשכות וזה לא עניין של שנה-שנתיים, זה עוד מימיו של גדי אייזנקוט כרמטכ"ל. התקיפות החוזרות ונשנות של חיל אוויר שאנחנו לא יודעים מי הוא, בכל מיני מקומות בסוריה ששם יש אחיזה איראנית, עושות משהו".

משעל: התחושה היא שעלתה מדרגה.
"היא נעשתה יותר אינטנסיבית, לעתים זה פונקציה של איזה מודיעין מגיע, עד כמה הוא מאפשר מטרות, עד כמה האיראנים מתאמצים להעביר עוד ועוד אמצעי לחימה כי כשיש מטרות יש תקיפות".

משעל: בזה שהם תוקפים דברים שלא תקפו בעבר כמו הטילים המדויקים וכו'.
"כמה פעמים תקפו את הטילים המדויקים והמעבדות שמייצרות את זה והמפעלים שמרכיבים את זה".

פלג: אתם הפרשנים הצבאיים, הפחדתם אותנו כשהדגשתם איזה מערכת הגנה אווירית חדשה קיבלו הסורים מהרוסים ואיזה אתגר יהיה לתקוף שם.
"ה-S300 זו מערכת נשק אחרת, אלא מה? מרגע שמערכת הנשק הזו יצאה לאוויר העולם, בחיל האוויר ובכלל בצה"ל, עשו הרבה מאוד מאמצים ולמדו את המערכת הזאת. כשאתה לומד את המערכת, אתה יודע לזהות איך אתה חי איתה ואיך אתה תוקף מבלי להיפגע ממנה, זה מה שקרה והפך את המערכת הזו לפחות מאיימת. לא שהיא לא מאיימת לחלוטין אלא איך אפשר להמשיך לפעול עם המערכת".