ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) למבצע זמר נוגה, בו הושבה גופתו של רב סמל זכריה באומל, שנפל בקרב סולטן יעקב במלחמת שלום הגליל. נתניהו פתח את דבריו ואמר כי מדובר אחד הרגעים המרגשים ביותר כראש ממשלה. הוא נפל בשלום הגליל, ונחשב כנעדר 37 שנים", המשיך ראש הממשלה, "לאורך כל השנים האלה, ישראל ניסתה לפתור את חידת גורלו, כך לגביו, וכך לגבי יהודה כץ וצבי פלדמן". 



"עצמותיו של באומל זוהו בוודאות, נמצאו גם הסרבל שלו, והציצית שלו", הוסיף ראש הממשלה. "בקרוב יובא זכריה למנוחת עולמים בקבר ישראל. אני זוכר היטב את יונה אביו, את הגעגועים. הוא חצה את כל העולם כדי לאתר כל פיסת מידע אודות בנו הנעדר. פעמים רבות אמר לי בדמעות שיש לו תפילה אחת - למצוא את זכריה לפני שהוא הולך לעולמו. הוא נפטר לפני כעשור ולא זכה להיות איתנו ברגע המרטיט הזה".



"לפני זמן קצר הודענו למשפחתו של זכריה, לאמו, אחיו ואחותו, שהחזרנו אותו הביתה. הם ועם ישראל כולו ילוו את זכריה למנוחת עולמים. הוא עלה לישראל מארה"ב, היה תלמיד בישיבת הסדר והיה חדור מבעירה ציונית, שלהבת אינסופית שהובילה אותו לצה"ל, לקרב שבו הוא נפל. בדבריו האחרונים להוריו, שנכתבו על גלויה לפני סולטן יעקב כתב: 'אל תדאגו, הכל בסדר, אך נראה שלא אבוא הביתה בקרוב'. 37 לקח לישראל להחזיר אותו הביתה".



"מבצע החזרתו של באומל לישראל הוא ביטוי עילאי לערבות ההדדית ואחוות הלוחמים כעם ומדינה. זה פירעון של חוב מוסרי לחללי צה"ל שנפלו ומשפחותיהם. נמשיך להשקיע כל מאמץ כדי להחזיר הביתה גם את נעדרינו ונופלנו האחרים, אלי כהן, רון ארד, אורון שאול, הדר גולדין, ונעדרים אחרים. לא נחדל מהמשימה הקדושה הזאת. אני מבקש להודות לקהילת המודיעין כולה, אמן, שב"כ, מוסד וצה"ל, על השבתו לישראל. המאמץ הזה היה כרוך בפעולה מדינית ענפה שעוד יסופר עליה. אזרחי ישראל, הבאתו של חלל צה"ל לקבר ישראל היא תמיד פצע בלב העם והמשפחה. לפצעי השכול מצטרפת הסרת הספק. היום אנחנו מסירים את אי הוודאות וסוגרים מעגל. הנביא זכריה אומר: 'וניחם השם מכאן, מירושלים, אנחנו אומרים יהי זכרו ברוך לעד וניחם ה' עוד את ציון, ובחר עוד בירושלים'", סיים ראש הממשלה את דבריו.