לאחר הגילוי המרעיש אחר הצהריים (רביעי), בדבר החזרת גופתו של חלל צה"ל הנעדר, זכריה באומל, החלו לזרום התגובות המרגשות, כשבראשן מי שהשתתף בניסיון החילוץ בעבר, והכיר אותו מישיבת ההסדר, הרב יובל שרלו.



הרב, שהיום הוא חלק מארגון רבני צהר, סיפר ב-103FM בהתרגשות על התחושות: "מאז הקרב הנורא בסולטן יעקב אנו טוענים כי גם כשקיים שבריר סיכוי להבאת הנעדרים הביתה, בין חיים ובין לקבורה - ישנו חובה מוסרית ואנושית לעשות זאת. הבאת זכריה באומל לקבר ישראל היא מילוי חובה של מדינת ישראל כלפיו, כלפי עצמנו, וכלפי כל חיילי צה"ל. 

"אנו מאמצים את ידיהם של כל העוסקים במלאכת קודש זו ומודים להם, רואים בכך חשיבות עצומה ומסר מרכזי לחיילי הצבא, ומקווים ומתפללים שגם שאר נעדרי צה"ל יזכו לחזור הבייתה, ולהיות מובאים לקבר ישראל".

עוד הוסיף הרב שרלו בראיון לבן כספית ואריה אלדד:  "בקרב סולטן יעקב נקלע גדוד מהחטיבה למארב נורא, ואנו עסקנו כל הלילה בניסיון חילוצו. שימשתי שם כממלא מקום המ"פ שלא היה בארץ, ומאז אני נושא את המחויבות העמוקה להשיב את כולם הביתה".
לאחר מכן הוסיף: "היינו בגדוד 632. זה אחד מלילות התופת של חיי. אנחנו בדיעבד שואלים את עצמנו - אתה נותן לטירון לשים מערך במקום הכי קלאסי לשים מארב. איך נכנסנו לשם? זה היה סוג של שחצנות. היינו בטוחים שנירה ונגיע. אתה מתחיל את הקרב בוודאות מוחלטת ומסיים אותו עם הזנב בין הרגליים. התמונה שאני רואה זה 4 אגדי ארטילריה עושים לנו עשן כדי שלא יראו אותנו". לאחר מכן הוסיף: "אביו לא הספיק לראות את החזרת גופתו. ילד נעדר זה הכי גרוע. זה ייאוש מוחלט. העובדה שאין לך איפה לבכות. זה נורא".

ריבלין: "המתנה כואבת הגיע לסיומה בזכות מאמץ נחוש של קהילת המודיעין הישראלית"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס גם הוא לידיעה המרעישה: "התבשרנו בהתרגשות רבה ובכאב גדול על איתורה והבאתה ארצה של גופתו של רב סמל זכריה באומל זכרו לברכה. 37 שנים קשות מנשוא של המתנה כואבת, של שאלות וספקות, הגיעו לסיומן בזכות מאמץ נחוש ובלתי פוסק של צה״ל וקהילת המודיעין הישראלי.
 
"ביום המרגש, הקשה והעצוב הזה אנחנו מחבקים את משפחת באומל, דומעים וכואבים איתה בדרכה להביא את בנה זכריה ז״ל למנוחת עולמים בארצו, באדמתנו. אני מברך את צה״ל, וקהילת המודיעין הישראלית כולה, על מחויבותם, על אומץ ליבם ועל פועלם ביום ובלילה במטרה להשיב את בנינו, לוחמינו שנפלו על הגנת העם והארץ, הביתה. לא נשקוט ולא ננוח עד שנשיב את בנינו כולם לגבולותינו, רב סמל יהודה כץ, רב סמל צביקה פלדמן, וכל נעדרי צה״ל וחללי צה״ל שמקום קבורתם לא נודע. המחויבות שלנו ללוחמינו, לבנינו ובנותינו, לעולם היתה ולעולם תהיה נר לרגלינו. יחד נצא אל הקרב, ויחד נשוב ממנו".

סגן שר הביטחון ח"כ הרב אלי בן דהן הוסיף: "37 שנים חיכיתי לבשורה הזו - יחד עם משפחת באומל וכל עם ישראל. לחמתי בקרב סולטן יעקב כחלק מכוח התותחנים שסייע באש לחילוץ הנפגעים בקרב העקוב מדם. עתה, זכריה חוזר הביתה - לקבר ישראל, וכולי תפילה שנביא גם את שאר נעדרי צה"ל לקבר ישראל. זכר צדיק וקדוש לברכה. הרוג מלכות."

השר ישראל כ"ץ אמר: "אני מחבק את משפחת באומל בשעה זו בה התבשרה על איתור גופתו והשבתו ארצה של יקירם, רב סמל זכריה באומל ז״ל, מנעדרי מלחמת לבנון הראשונה. אני מחזק את ידי משפחות נעדרי מלחמת לבנון יהודה כ"ץ וצביקה פלדמן ואת ידי משפחות נעדרי צוק איתן אורון שאול והדר גולדין ומבטיח כי נעשה הכל להשיב את יקיריהם ארצה. יישר כוח לקהילת המודיעין שבמאמץ רב שנים ביצעו פעילות מבצעית מרחבית לאיתור והשבתו ארצה. 
השר נפתלי בנט הוסיף: "ושבו בנים לגבולם" זכריה באומל ז"ל יובא לקבר ישראל. אני גאה ברגע זה להיות יהודי, ישראלי, שר בממשלה של מדינה יהודית אשר נלחמת למען כבודו של כל חייל צה״ל, בחייו ובמותו. הלילה הזה עולה לי שוב מחדש. המחויבות שנלחמנו עליה, הוא חזר הביתה. זה חוב מוסרי. הוא למד שנה מתחתיי".