פרופ' דן שיפטן מאוניברסיטת חיפה אמר הבוקר (רביעי) ב-103FM כי רצועת עזה נשלטת על ידי "חבורת ברברים שמכורה להרג יהודים" וכי לא יהיה שינוי במצב הלחימה מולה. בראיון לתוכניתו של אראל סג"ל, שיפטן אמר כי לישראל "יש 70 שנה של חיים טובים ולהם 70 שנה של חיים בג'ורה".
"יש כאן בלבול בין אין אסטרטגיה לאין פתרון", אמר שיפטן. "לעזה אין פתרון, יושבת שם חבורת ברברים עם שלטון שעלה בתמיכת האוכלוסייה שחיה ברצועה וזוהי מציאות שאני לא רואה אותה משתנה. אותם אנשים לא רוצים לבנות עצמם חיים טובים יותר אלא להרוג יהודים. זה מה שעומד בראש סדר העדיפויות שלהם. אלו אנשים שקיבלו מיליארדים ב-12 השנים האחרונות ובזבזו כל גרוש על עימות עם ישראל במקום לשפר את חייהם שלהם".

"זה נכון שיש הפגנות ויכול להיות שהמצוקה הזאת מכאיבה להם מאוד אך היא הופכת להיות הנשק האולטימטיבי נגד ישראל. ניסו להשמיד את ישראל על ידי צבאות ערביים, על ידי טרור וכעת על ידי ניצול המצב ההומניטרי בעזה", אמר המרצה.


סג"ל אמר לו כי ישראל לא תכנס לעזה כי תיאלץ לשלוט בה, וכי מנגד טוענים שיש לתת "גזר" כדי שיהיה מה לקחת. שיפטן השיב: "הטיעון הזה הוא איוולת גמורה. לעזה היה מה להפסיד והם מפסידים אותו. כשישראל יצאה מעזה באוגוסט 2005 גויסו 9 מיליארד דולר לרצועה. יכלו לבנות לעצמם דירות ועדיין להרוג יהודים אך זה לא קרה. כל מה שיש להם הם כבר מפסידים. קנו מהמתיישבים את החממות ואז הם פשוט שרפו אותם. הם מכורים לאלימות נגד ישראל וצריך להתייחס לדבר הזה כמו שפעת או צונאמי".

"הנינים שלך ושלי יילחמו בעזה. הסיכוי למצוא לזה פתרון הוא אף גמור אלא אם תתחולל בעולם הערבי מהפיכה והם יהפכו לנורווגים", אמר פרופ' שיפטן. "צריך ללמוד לחיות עם זה וכל שנותר זה להכות בהם מדי פעם. חשוב להוכיח להם ששום נשק לא פועל נגד ישראל כולל הפגנות המוניות על הגדרות, כולל העובדה שהם על סף אסון הומניטרי".
גדי טאוב אמר לו כי ההנחה כי יצטבר לחץ בינלאומי. המרצה אמר: "אין לחץ בינלאומי. ארה"ב נותנת לנו לעשות מה שצריך. אירופה תמיד תבוא אלינו בטענות אך משקלה הוא אפס גמור ומוחלט. אם יתברר שלחץ של אירופה הוא דבר יעיל אז תיפתח מחר מלחמה בגולן והתקוממות בגדה המערבית. המין האנושי חי על חרבו. אירופה חיה על החרב האמריקאית. הרי איך נגמר האיום הקומוניסטי והנאצי? נגמר בהכרעה כלכלית, חברתית וצבאית. הניצחון שלנו הוא ניצחון מצטבר. יש לנו 70 שנה של חיים טובים ולהם יש 70 שנה של חיים בג'ורה".