התחממות בדרום: לאחר התקריות ביממה האחרונה בגבול הדרום, דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (שלישי) מספר יעדי טרור במחנה צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. עוד נמסר, כי התקיפה בוצעה בהמשך לתקיפות צה"ל במהלך היום ובתגובה לאירועי הירי שבוצעו נגד הכוחות.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, הגיב לתקיפות האחרונות וטען כי נתניהו פועל מתוך שיקולי בחירות. "ישראל אחראית להסלמה האחרונה בעזה וכל האחריות עליה. ישראל ממשיכה לפגוע בבני עמנו. ההתנגדות לא תאפשר להשתמש בדם בני העם שלנו כדלק לקמפיין הבחירות של הכיבוש, ויש לה את הכלים והרצון להגן על הדם והאינטרסים של בני העם שלנו".

כזכור, מפקד פלוגה בצנחנים נפצע מוקדם יותר קל מפגיעת קליע שפגעה במזל רב בקסדתו ולא הובילה לפגיעה קשה הרבה יותר. למעשה רק נס הפריד אתמול בין הפגיעה הקלה לפגיעה קטלנית. תקרית הירי אחרי הצהריים הייתה למעשה תקרית הירי השנייה באותו היום.

בתקרית הראשונה שהתרחשה בצפון הרצועה אש נפתחה לעבר הכוחות ולא היו נפגעים. הלוחמים דיווחו על הירי, ובתגובה לכך טנק של צה"ל ירה לעבר עמדה ריקה של חמאס. בשלב הזה בצה"ל בחרו לאותת לחמאס בצורה סמלית בלבד בניסיון להכיל את האירוע. אחר הצהריים באזור כיסופים זה כבר היה אירוע מורכב יותר, בחסות של הפרת סדר אלימה, נפתחה האש לעבר הקצין. בפעם הזו טנק שוב ירה לעבר עמדת חמאס, אבל הפעם העמדה הייתה מאוישת ועל פי הדיווחים מעזה שני פעילי הזרוע הצבאית של חמאס נהרגו כתוצאה מהתקיפה.
 למרות שמדובר בשני אירועים נפרדים, ההערכה במערכת הביטחון היא כי יש קשר בין שני האירועים והם אינם מקריים. עדיין לא יודעים מי ארגון הטרור שעומד מאחורי התקריות, אבל אף אחד לא יופתע אם יתברר שמדובר בג'יהאד האסלאמי. בעקבות האירועים האחרונים ובהתייעצות עם גופי הביטחון, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט במהלך הערב שלא לאפשר את העברת הכסף הקטארי שהיה אמור להיכנס מחר לרצועת עזה.
 
האירועים היום יחד עם ההחלטה לעצור את הזרמת הכסף הקטארי צפויים להעלות את רמת המתיחות בדרום בימים הקרובים, ובצה"ל נערכים גם לאפשרות של הסלמה נוספת במצב.