מפרטים חדשים שנחשפו על מבצע החיסול של אשרף נעלאווה, המחבל שביצע את הפיגוע בברקן, מי שסייע ללוחמים לגלות את המחבל הוא רמבו, כלב מסוג מלינואה (רועה בלגי) בן 4 ושמונה חודשים. רמבו משרת ביחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משמר הגבול. הוא נפצע במהלך המבצע, אבל כבר בימים הקרובים הוא ישוב לפעילות. לאחר שנפצע ופונה מהבית שבו אותר המחבל, המשיך הכוח בסריקות, רק הפעם בידיעה ברורה היכן הסתתר המחבל, מה שמנע פגיעה בלוחמים.
 
לוחם הימ"מ רס"מ א': "הגענו לפתח הבית שבו חשדנו שהמחבל נמצא במחנה הפליטים של שכם. שלחתי את רמבו לסריקות ולאחר מספר שניות נשמע צרור יריות ומיד אחריו עוד אחד. הבנו שמצאנו את המחבל וחשבתי שרמבו כבר לא יחזור". לדבריו, "לאחר שהבנו שהמחבל מתבצר חמוש באחד החדרים, התחלנו להשתמש באמצעי לחימה לעבר הבית, כשפתאום ראיתי את רמבו יוצא לכיווני. שחררתי אנחת רווחה ומיד התחלתי בפינוי שלו לאחור תוך שאני מבחין בפצע ירי בצוואר ורסיסי ירי על גופו. 
 
"בליווי פרמדיק של היחידה פיניתי אותו לבית החולים הווטרינרי בבית דגן. שמחתי מאוד שהוא בחיים, אבל המחשבות היו עם הלוחמים שעזבתי רגע לפני שנכנסו לבית שבו הסתתר המחבל החמוש". פציעתו של רמבו, במסגרת אותו מבצע, לא הייתה הראשונה בקריירה המבצעית שלו כלוחם בימ"מ. 
 

גם בפברואר 2016, בעת החיפושים אחר המחבל סעלי עבד אבו חאמד, שדקר ופצע באורח קשה מאבטח בקניון במעלה אדומים, היה זה רמבו שגילה עוז ואומץ רב כשסייע ללכידתו של אבו חאמד, לא לפני שנפצע באורח קשה גם אז מירי שבוצע לעברו.  



רמבו הכלב. צילום: דוברות המשטרה
רמבו הכלב. צילום: דוברות המשטרה