ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו ביקר היום (שני) בלשכת הגיוס בתל השומר ואמר למתגייסים הטריים כי "אין מלחמות חינם, ואין קרבות חינם. תמיד יש מחיר - והוא יקר מאוד. ואני חושב תמיד על המחיר". ראש הממשלה סיפר למתגייסים על שירותו הצבאי בסיירת מטכ"ל ועל אחיו יוני ז"ל, שהיה קצין בצנחנים ובא אחריו לסיירת ונהרג במבצע אנטבה. 



״אנחנו יודעים שהמטרה העליונה של הצבא זה קודם כל להגן על המדינה שלנו, ואם זה יכפה עלינו - לנצח במלחמה", אמר. "אתם מצטרפים לדורות של לוחמים שחוללו ניסים ונפלאות. כל העולם מעריץ את צה״ל, הוא מעריץ את צה״ל לא רק בגלל הטכנולוגיה והכלים הוא מעריץ בגלל האדם. בסוף מנצחים לא רק בהגנה מנצחים בהתקפה. זרוע ההתקפה היבשתי החזק שלנו זה השריון, ויש לכם זכות גדולה להוביל את הכוח הזה".



נתניהו סיפר לצעירים בבסיס הקליטה והמיון כי כמעט נהרג חמש פעמים במהלך שירותו הצבאי. "אין מלחמות חינם ואין קרבות חינם. תמיד יש מחיר - והוא יקר מאוד", אמר נתניהו. "כאשר יש מלחמה בלתי נמנעת מפעילים את כל הכוח הנדרש. אני חושב תמיד על המשימה והמחיר. יש לי אמון מלא בצה"ל".



בנימין נתניהו ומתגייסים בחדר האוכל בבקו"ם. צילום: טל לב רם
בנימין נתניהו ומתגייסים בחדר האוכל בבקו"ם. צילום: טל לב רם



כזכור, לפני כשבוע, בהתייחסו למשבר בממשלה אמר נתניהו כי "אנחנו באחת התקופות הביטחוניות המורכבות ביותר, עכשיו לא מפילים ממשלה. אנחנו בעיצומה של מערכה, ועכשיו לא נוטשים ומשחקים בפוליטיקה". 



"בעוד כמה שבועות יידעו אזרחי ישראל מדוע בלמנו והכלנו את ההסלמה האחרונה בעזה", אמר אז ראש הממשלה בנאום לאומה לאחר סבב הלחימה עם חמאס. "אנחנו נגבר על אויבינו, אני אומר זאת בלי להמעיט בהוא זה מהאתגר. הדבר יהיה תלוי בהקרבה, אבל אין לי שום ספק באומץ חיילינו ובנחישות אזרחינו, נגבר על אויבינו".