מצרים גיבשה הבנות בין ישראל וחמאס, ולפיהן יהיו הקלות בסגר על רצועת עזה, בתמורה להפסקת האלימות בגבול הרצועה, במהלך ההפגנות שזכו לשם "צעדת השיבה", כך דווח הבוקר (שישי) בעיתון "אל חייאת" הרואה אור בלונדון. עוד דווח כי במסגרת ההבנות, תופסק הפרחת הבלונים מהרצועה. 

הפרסום מייחס את השגת ההבנות למשלחת בכירי המודיעין המצרי, שדילגה בשבועות האחרונים בין רצועת עזה, ירושלים ורמאללה. בשבועיים האחרונים, הם נועדו ארבע פעמים עם הנהגת חמאס ברצועה, בראשות איסמאעיל הנייה ויחיא סינוואר. כמו כן, הם נפגשו באמצע השבוע גם עם נציגי הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה.  
על פי הדיווח, בשיחה זו אמרו המצרים לנציגי הפלגים כי מאמציהם מנעו מלחמה ברצועה. בנוסף, הם הציעו להם להיות מחויבים להבנות שהושגו מול ישראל. נציגי הפלגים הסכימו להצעה, כך עולה מהפרסום. עוד נטען כי בתמורה, ישראל התחייבה להגדיל את מרחב הדיג, לספק יותר חשמל ודלקים לרצועה וכן לאפשר את המשך הקמתם של הפרויקטים התשתיתיים של האו"ם ברצועת עזה.

תגובת הנהגת הרשות הפלסטינית לדברי אנשי המודיעין המצרי, היתה התנגדות לקיום כל הסכם בין ישראל לבין הפלגים הפלסטינים ללא מעורבותה, וחתימתה כ"נציג הלגיטימי היחיד של העם הפלסטינים". אבו מאזן התנה את הסכמתו להסכם כזה בחידוש וביישום הסכם הפיוס וחזרת פעילות הממשלה הפלסטינית לפעילות ברצועת עזה כדי שהיא תהיה זאת שחותמת על הבנות רגיעה מול ישראל.
אנשי המודיעין המצרי הסבירו מצידם כי מדובר על הבנות הקשורות להפסקת האלימות במהלך צעדות השיבה, זאת בתמורה להקלות בסגר על הרצועה, ולא בהסכם רגיעה או הפסקת אש בין ישראל לחמאס. ב"אל חיאת" העריכו שההבנות שגובשו יוצגו באופן רשמי על ידי ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל בקרוב.