המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה היום (רביעי) לחברת אירונאוטיקס ועשרה מעובדי החברה, כי הוחלט להעמידם לדין, בכפוף לשימוע. מדובר בעובדים שנחקרו בקשר לעסקה של החברה עם "לקוח מהותי בחו"ל".  על פרטי הפרשה והחקירה קיים צו איסור פרסום. את החקירה ניהל צוות משותף של היחידה לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) שבלהב 433 במשטרת ישראל ושל יחידת החקירות של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב), בלווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.  
החקירה החלה בעקבות מכתב תלונה מאיש העסקים אלון ואלך למשרד הביטחון והפרטים המלאים של המקרה פורסמו לראשונה במעריב בשנה שעברה. מדובר בתקרית שהתרחשה במדינה שאת פרטיה אסור כעת לומר, אף שבזמנו שמה ושמות רוב המעורבים פורסמו בכתבה .למרות זאת, הפרקליטות מיהרה בלחץ לבקש צו אסור פרסום ושני שופטים בדיונים נפרדים בבית משפט השלום בראשון לציון אשרו את הבקשה. עתירה של כתב מעריב ושל עמותת הצלחה באמצעות עורך הדין אלעד מן, להסיר את הצו, או לפחות לאפשר לפרסם את הפרטים שכבר פורסמו, נדחתה.
אירונאוטיקס שמפעלה נמצא ביבנה היא יצרנית של מטוסים ללא טייס, בגדלים שונים. היא גם שותפה עם רפא"ל בחמישים אחוזים בחברת קונטרופ, שמייצרת מצלמות ומערכות קשר עבור כלי הטיסה הבלתי מאוישים שלה. מכתבי השימוע נשלחו אל החברה, אל מנכ"ל החברה, עמוס מתן; סמנכ"ל החטיבה העסקית, מאיר ריזמוביץ'; מנהל חטיבת הפיתוח של החברה באותה התקופה, חיים היבשר; מנהל השיווק של החברה, דוד גולדין, ולעובדים נוספים. 

כתב החשדות מייחס למנהליה הבכירים של החברה ולעובדים החשודים, ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני, שלכאורה גם הן בוצעו בנסיבות מחמירות. חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני נחקק לפני כעשור, ותכליתו להגן על הקשרים המדיניים והביטחוניים של ישראל מפני הסכנות שביצוא בלתי מורשה של ידע וציוד בטחוני. 
מאירונאוטיקס, המיוצגת על ידי עוה"ד נתי שמחוני ואסף קליין נמסר בתגובה ״לאחר שקיבלנו את הודעת הפרקליטות ודבר זימונם של החברה ונושאי משרה בה לשימוע, אנו משוכנעים כי לאחר שנשטח לראשונה את עמדתנו בשימוע, תגיע הפרקליטות - לאחר בחינת הדברים כהווייתם - להחלטה מושכלת לפיה, אין מקום להעמיד את החברה או מי מנושאי המשרה בה לדין ותורה על סגירת התיק".
בחברה הוסיפו כי גם כעת, כתמיד וביתר שאת, תמשיך החברה לפתח את עסקיה, לסגור עסקאות הנמצאות בשלבי גיבוש שונים, לשרת את לקוחותיה הרבים, בארץ ובעולם, ולהמשיך להעניק להם את המוצרים והשירותים המובילים בתחומם. יצוין כי החברה, שבבעלות של כמה קרנות הונפקה לפני יותר משנה בשווי של כמיליארד שקלים אך מאז אבדה כמעט מחצית מערכה. לאחרונה היא מנהלת מגעים על מכירתה לרפא"ל יחד עם איש העסקים אביחי סטולרו. ואולם אירונאוטיקס דחתה את ההצעה להימכר בסכום של כ-430 מיליון שקלים.