דובר צהל תת אלוף רונן מנליס אמר היום (שישי) לכתבים כי "אין לסכם את אירועי היום והכוחות נערכים להמשך האירועים". הוא הוסיף: "אנחנו מעריכים שימשיכו לנסות לבצע פעולות שונות, וניסיונות לפגיעה בגדר, במהלך השעות והימים הקרובים". תא"ל מנליס ציין כי "הכוחות נשארים בגזרה עד להודעה חדשה". לדבריו, ההרוגים הפלסטינים הם גברים בני 18-30 שהגיעו כדי לפגוע בגדר, ושני מתוכם היו חברים בכוח המיוחד של החמאס כוח הנוכבה שהגיעו למקום. 

"מדובר בפעילות טרור בהובלת חמאס", הסביר דובר צה"ל, "השימוש בירי חי היה מדויק והופנה רק כלפי מי שניסה לפגוע בגדר". מנליס חזר על דבריו של מפקד פיקוד דרום כי לצה"ל יש מידע על כך שעשויים להיות ניסיונות לביצוע פיגועים בחסות האירועים על הגדר. "הניסיונות לפגיעה בגדר יימשכו בימים הקרובים, ולא בוצעה אף חדירה משמעותית", הוסיף, "אנחנו נערכים לכל האפשרויות, בין היתר למצב של ירי רקטות". הוא סיכם והעריך כי כ-30 אלף איש השתתפו באירועים במוקדים השונים. 


הפרות סדר על גדר המערכת

כזכור, כ-30 אלף פלסטינים נפרסו היום בשישה מוקדים לאורך גדר רצועת עזה כשהם מבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר כוחות הביטחון, כחלק ממה שמכונה על ידם "צעדת השיבה". בצה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לעבר המפגינים. בצה"ל מסרו כי לאור הערכת המצב, הוכרז שטח צבאי סגור במרחב הגדר. 


בשעות הבוקר המוקדמות אישר צה"ל דיווחים פלסטינים כי נפתחה אש לעבר חשודים סמוך לגדר המערכת בשני מקרים שונים, כאשר באחד מהם החשודים זוהו כאשר הם מנסים לפגוע בגדר, ובמקרה נוסף נפתחה אש טנקים לעבר שני חשודים שהתקרבו אליה. הפלסטינים דיווחו כי כתוצאה מהירי נהרג פלסטיני אחד, ואחר נפצע באורח קשה. בסה"כ, על פי הדיווחים הפלסטינים נהרגו עד כה למעלה מעשרה בעימותים עם צה"ל ו-1,100 נפצעו. בתוך כך, התפתחו עימותים גם ביהודה ושומרון באזור הכפר קוסרא ליד שכם.

בתוך כך, דובר צה"ל מסר כי במהלך ההפגנות על גבול הרצועה ילדה בת 7 נשלחה על ידי החמאס לעבר הגדר למול הכוחות. כוח צה״ל אשר זיהה שמדובר בילדה, קלט אותה ווידא שהיא חוזרת חזרה להוריה בצורה בטוחה. "ארגון הטרור חמאס משתמש באופן ציני בנשים וילדים, שולח אותם אל הגדר ומסכן את חייהם", אמרו בצה"ל.